CO te koop?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

CO te koop?

hallo

voor een klasexperiment heb ik zuivere koolstofmonoxide nodig.

nee, ik ben niet van plan om m'n medestudenten te vergiftigen :) het experiment vindt plaats in een afgesloten, gecontroleerde omgeving onder begeleiding van een docent. het gaat over het bestuderen van CO invloed op een microbiotoop.

is CO verkrijgbaar in flessen? zo ja, kun je daar als gewone consument aankomen? en welke zaken verkopen dat?

mag in nederland zijn, maar liefst in belgië.

alvast bedankt,

dirk

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: CO te koop?

Via school een fles bij Hoek Loos te Schiedam misschien.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2.337

Re: CO te koop?

Gassen aankopen lijkt mij zo onhandig? Misschien is het zelf maken veel eenvoudiger?

En natuurlijk via je school heb je het geluk dat je bij alle bedrijven kan bestellen want als particulier raak je nergens aan. 8-)

Ik vond ook nog deze link die misschien wel handig is voor jou.

http://www.icis.com/Search/ProductNumber/1...+(630+08+0).htm

http://www.icis.com/Search/ProductNumber/1...+(630+08+0).htm

Berichten: 840

Re: CO te koop?

Koolstofmonooxide maak je gemakkelijk, en je hoeft het dus eigenlijk niet te kopen. Druppel geconcentreerd mierenzuur toe aan geconcentreerd zwavelzuur, en het mierenzuur wordt zover ik weet vrijwel kwantitatief omgezet in CO, zeker met zachtjes verwarmen.

Berichten: 2

Re: CO te koop?

bedankt, allemaal!

is mierenzuur iets dat courant verkrijgbaar is? en is er een ideale mengverhouding tussen de twee componenten?

Berichten: 840

Re: CO te koop?

Koop gewoon alles via de universiteit of school waar je dit experiment wil doen. Bijvoorbeeld Acros, Sigma-Aldrich of Merck.