onzichtbare inkt

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

onzichtbare inkt

Ik ben sinds korte tijd bezig met : schielderen met onzichtbare inkt en ik krijg veelen goede reacties . Heelas is bezichtigen van de schieldereien aleen onder UV licht te zien . MIjn vraag is: of een methode bestaat om de schieldereien onder dag licht zichtbaar te maaken . Mijn voorsteling is : met behulp van een filter ,lens de onzichtbare inkt zichtbaar te maken .

Groeten :idea:

Berichten: 374

Re: onzichtbare inkt

schieldereien schrijf je zo: schilderijen.

en als het alleen zichtbaar is met UV-licht dan moet je de rest dus allemaal weg filteren.

Berichten: 5

Re: onzichtbare inkt

Hallo ! Bedankt ! Klopt Schilderijen . Mijn Nederlands is nog niet zo goed ,vandaar dus . Betreffend : Weg filteren van de andere licht ,zou ik een lens daar kunnen gebruiken

Berichten: 374

Re: onzichtbare inkt

kan niet met een lens maar met een filter :P

je moet een filter hebben die (350)400nm t/m 750nm absorbeert.

Berichten: 338

Re: onzichtbare inkt

Kan je ook niet simpelweg een UV-lamp rechtstreeks op je schilderij schijnen?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: onzichtbare inkt

Ik vind het een raar verhaal. Je schildert met onzichtbare inkt, en die inkt wil je bij daglicht zichtbaar maken 8-[

Gebruik dan normale inkt, die iedereen meteen kan zien.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 5

Re: onzichtbare inkt

Bedankt ! Ik ben al door u reactie een betje wijzer geworden. De idee erachter is dat door deze mogelijkheid een niche in de kunstwereld exploateeren . Ik ben naamelijk een hobby kunstenaar en zo als jedereen weet is het heel moelijk om door te breken . De idee heb ik uit VS genomen waar een nieuwe trend is vooraal in de night clubs door intensiefe UV stralingen . Mijn idee was om die schilderijen ook in het normale licht te laaten schijnen door midel bijvoorbeld van een brill .

Groeten en God bless you all .

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: onzichtbare inkt

Toch lijkt me dat een leuk effect, bijvoorbeeld een normaal landschap schilderen, waar dan ineens vanalles in verschijnt zodra er uv licht op schijnt. 2 voor de prijs van 1 :P

Berichten: 5

Re: onzichtbare inkt

Precies! die mistieke kant van het idee vind ik interessant .

tnxs !

Reageer