granito vloer

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

granito vloer

Wie kan mij helpen?

In onze winkel hebben wij een oranje kleurige granito vloer, echt vreselijk. Nu zitten er 2 witte vlekken, of liever gezegd op 2 plekken is de vloer een soort weg gebeten door een middel. Ik weet niet hoe deze plekken zijn ontstaan. Ik zou graag de gehele vloer zo willen hebben, met welk middel kan ik dit effect krijgen. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt (aceton, sluier verwijderaar)

Hartelijk dank voor het mee denken.

Barbara

Re: granito vloer

Proberen met groene zeep maar ik ben bang dat de enige goede oplossing is de vloer (laten) polijsten.

En deze link heeft ook informatie.

http://www.terrazzo-net.nl/Restaureren.htm

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: granito vloer

Beste Gerard,

Hartelijk dank voor de reactie, ik ga uiteraard de link even uitspitten.

Die 2 plekken op de vloer geven een heel ander uiterlijk aan de vloer, wit en de kleine puntjes blijven her en der zichtbaar. Helaas werkt groene zeep ook niet.

Barbara

Re: granito vloer

Ik vermoed dat er zuur op de vloer is terecht gekomen en dat bijt lelijk wit uit en dan is polijsten de enige oplossing. :cry:

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: granito vloer

Beste Gerard,

Ik wil juist graag weten welk zuur dit effect geeft om juist de hele vloer met dit zuur te gaan behandelen.

Barbara

Berichten: 654

Re: granito vloer

Ik vermoed gewoon schoonmaakazijn. Als dat niet werkt, dan moet je niets anders proberen, de zuren die hier sowieso voor zorgen kunnen zeer schadelijk zijn voor de gezondheid, zeker in die hoeveelheden. Met azijn moet je ook oppassen: Goed ventileren!!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: granito vloer

Beste Wouterman,

Schoonmaak azijn heb ik nog niet geprobeerd dus dat zal ik morgen gelijk uitproberen.

Ik had gehoopt dat er zomaar een niet al te schadelijk voor de gezondheid een oplossing zou bestaan. Er zitten namelijk van deze vlekken op de vloer en ik kan me niet voorstellen dat er in deze ruimte met hele schadelijke stoffen is gewerkt. (een winkel)

Barbara

Re: granito vloer

Van de bovenstaande link.

Na het slijpen en drogen wordt het aanrechtblad in de fabriek of op locatie meestal behandeld met een beschermingsmiddel. Omdat er veel uiteenlopende bescherm- en impregneermiddelen worden gebruikt is het belangrijk dat de consument wordt voorgelicht over de voor en nadelen van het product. Regelmatig onderhoud is aan te bevelen. Ook hier moet duidelijk worden aangegeven hoe en wanneer het product te gebruiken. Op het flacon staat meestal een gebruiksaanwijzing. Inwrijven met een niet pluizende doek volstaat meestal. Vermijd zoveel mogelijk het morsen van azijn, citroen en zure of mousserende dranken. Mocht dit toch gebeuren, geen nood. Onmiddellijk opnemen voorkomt problemen. Bij langdurig contact hiermee kunnen er doffe plekken ontstaan. De vakman kan dit door schuren echter weer verhelpen. Na droging kan het blad weer worden behandeld met het beschermingsmiddel. Het normale onderhoud, bijvoorbeeld na de afwas, kan dan ook met een vochtige doek gedrenkt in een "schoon" afwassopje. Een laatste tip: zet een hete pan niet rechtstreeks op het aanrecht en gebruik voor het snijden een snijplank.

Niet met azijn op je vloer dan kun je er gelijk de sloophamer inzetten Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Reageer