Zeep testen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Zeep testen

Hallo lieve mensen,

Ik heb een vraag ik heb 4 zepen (100% natuurlijk) ontwikkeld die ik graag op de markt wil brengen.

Ik haal de ingredienten bij een gerenomeerde groothandel die mij ook de inci omschrijvingen voor o.a. de verpakking kan geven.

Nu heb ik contact gehad met de keuringsdienst en die vertelde mij dat ook het product op veiligheid getest moet worden..

Wie kan mij hier mee helpen..ik ben een beginner..

Ik zie de reacties graag tegemoet.

mvrgr

Myranda.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Zeep testen

Er is hier vast en zeker regelgeving voor. Die moet de Keuringsdienst je toch kunnen vertellen. Ik zou het aan hun vragen.

Niet dat we je niet willen helpen, maar het risico bestaat dat onze hulp niet volledig is.

Berichten: 2

Re: Zeep testen

Beste Marjanne,

Ik heb alles voor elkaar wat betreft de regelgeving / labeling maar ik moet iemand hebben een chemicus die kan testen of het product veilig is.

Ik word hierin ondersteund door de leverancier van de grondproducten maar om dat ik aan de glycerine basis ook nog mijn eigen inbreng er aan geef zoals toevoegen van essentiele olien etc. moet er ook een veiligheidscertificaat komen..

Vandaar mijn vraag op dit Forum..

Berichten: 54

Re: Zeep testen

Wat Marjanne denk ik bedoelt is dat als de keurings dienst je verteld dat het op veiligheid getest moet worden ze ook kunnen vertellen wat dit inhoudt. Welke testen moet je uitvoeren etc.

Als je dat weet dan verwacht ik dat er op dit forum wel iemand is die een bedrijf kent die zulke testen uitvoert.

Berichten: 306

Re: Zeep testen

Bekijk anders eens deze link:

http://www.ncv-cosmetica.nl/nl/wet-en-rege...en-laboratoria/

En anders neem even contact op met vrienden van mij, die hebben namelijk ook een eigen zeepmakerij! Hieronder vind je de link:

http://www.ruitenborgh.nl/img-zeepmakerij.html

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Zeep testen

Niet iedere chemicus kan zomaar even testen of het veilig is.

Het moet een gekwalificeerd bedrijf zijn zoals TNO bijvoorbeeld, anders geldt je 'veilig keurmerk' in het geheel niet.

Daar hangt dan ook een behoorlijk prijskaartje aan.

Reageer