op zoek naar een weegschaal

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

op zoek naar een weegschaal

ik ben op zoek naar een 2de hands weegschaal, of analytische balans met nadruk 2de hands want een nieuwe is voor mij veeeel te duur. Hopelijk kan ik er op deze site een bemachtigen voor een redelijke prijs. Ik heb er nu een antieke zelfgemaakte met 2 schaaltjes en wat antieke ijkgewichtjes maar als ik meer wil afwegen als 100 gram heb ik al een probleem en moet dan het gewicht in delen afwegen. Mijn wens is dan ook bijvoorbeeld een balans met een bereik van bv 0,1-500 gram ?

Berichten: 281

Re: op zoek naar een weegschaal

Wat moet je resolutie zijn? 0,1 gram? Want bij labstuff.nl heb je een nieuwe (simpel zakmodel) voor 32 euro. En voor een paar tientjes meer heb je een wat stabieler degelijker model. 2e hands blijft lastig denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: op zoek naar een weegschaal

Ik heb eentje van hier: http://www.detectorshop.nl/weegschalen/index.php

De 0,01g precies en tot 300g, maar die ik zo snel niet meer staan. Mijn ervaringen zijn positief. Of ie correct is kan ik niet zeggen, ik heb geen meet-gewicht.

Als je 0,1 precisie wil zou ik kijken of eentje van 0,01 mogelijk is. Vaak zijn de weegschalen namelijk bij het bereiken van max. gewicht al een stuk minder precies.

Berichten: 5

Re: op zoek naar een weegschaal

op de detectorshop.nl staan er meerdere, bedankt voor de tip, ik kan kiezen voor 1 van 0,01 tot 2000 gram voor 119 euro (is te duur) of andere oplossing 1 van 0,1 tot 3000 gram voor 29,50 euro + 1 van 0,01 tot 100 gram voor 15 euro, zo heb er voor deze 2 samen een weegschaal met een precissisie van 0,01 tot 3000 gram voor 45 euro. Dit lijkt mij de meest ideale oplossing. Het was alleen zo dat ik graag alleen voor het zicht een analytische balans op de kop wilde tikken, deze heb ik ook op mijn school gebruikt (HLO). Maar voor weinig geld is dit (denk ik) onmogelijk.

Berichten: 86

Re: op zoek naar een weegschaal

Er staan regelmatig oude mettler digtale weegschalen op marktplaats. Vaak type AE. Die zijn rond of onder de 100 euro wel te krijgen. En op 0,1 mg nauwkeurig. En anders kan je ook voor nog minder geld een oudere analoge weegschaal ook op marktplaats vinden.

Reageer