biobrandstof

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

biobrandstof

Hallo,

Wij zijn Gijs, Mark en Stijn uit 5 havo van het Odulphus in Tilburg.

We doen ons pws over biobrandstof en hebben een aantal vragen daarover.

vraag1: Wat zijn de grootste verschillen tussen bio- en gewone brandstof? (buiten de winning en productie)

vraag2: Is het goedkoper en beter is om biobrandstof te gebruiken?

vraag3: Hoe werkt een biobrandstof motor? ( in een auto bijvoorbeeld)

Hopelijk kan iemand ons hier mee helpen, en alvast bedankt voor de hulp

Groetjes Gijs, Mark en Stijn

Berichten: 74

Re: biobrandstof

1: Biobrandstof wordt gemaakt van biomassa. Dit zijn vaak dode planten ofzo. 'Conventionele' brandstof wordt gemaakt van aardolie, daarom noemen we het ook wel fossiele brandstof.

2a: Is biobrandstof goedkoper? Nee, volgens mij is fossiele brandstof op dit moment nog duurder dan biobrandstof. Maar omdat de olievooraad in de wereld op begint te raken is de verwachting dat biobrandstof over een paar decennia veel goedkoper zal zijn dan fossiele brandstof.

2b: Is biobrandstof beter? Omdat biobrandstof gemaakt is van planten, noemt men het vaak CO2 neutraal. Dit komt omdat het eerst CO2 uit de lucht haalt (fotosynthese, als plant), waarna het weer CO2 uit stoot in een auto.

Maar er zijn ook nadelen.

Om de biobrandstof te verbouwen heb je een stukje grond nodig om de planten te laten groeien. En op dat stukje grond zou een boer ook eten kunnen verbouwen.

Je kunt dus niet echt zeggen of het 'beter' is of niet.

3: Weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, maar ik weet zeker dat je op het internet het een en ander er over kunt lezen :D

Veel succes met jullie profielwerkstuk!
I'm not crazy; my mother had me tested.

Reageer