Vwo kennis ophalen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Vwo kennis ophalen

Hallo, ik wil graag mijn wiskunde kennis op vwo niveau brengen (heb havo gedaan), probleem is dat mijn kennis compleet basic is, zelfs het meeste wat ik op de havo heb geleerd ben ik vergeten. Dus weet iemand met welk boek/welke boeken ik dit het beste kan doen? Ik dacht er eerst aan om mijn eigen schoolmethode Getal en Ruimte te kopen, maar ik weet niet precies welke druk dan het beste is en bovendien gaan al die boeken (6x2) me nogal wat kosten, zeker met de uitwerkingen erbij... en die dummie-boeken vertrouw ik niet echt, of is er iemand met goede wiskundige kennis die ze wel goed vindt?

Bedankt,

Elly

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Vwo kennis ophalen

Aan de uitwerkingen van getal en ruimte zou ik geen geld besteden, die kun je namelijk hiergratis vinden en legaal downloaden. Zowel voor de hoofdstukken, diagnostische toetsen, als de gemengde opgaven.

Het ligt er natuurlijk aan wat je precies wilt gaan doen met de opgehaalde kennis. Als je een certificaat/diploma wilt om te kunnen bewijzen dat je vwo wiskunde (c,a of b) hebt afgerond, zal dat gebaseerd zijn op de stof voor examenkandidaten. Dan zouden schoolboeken in ieder geval al een erg grote basis moeten leggen.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 3

Re: Vwo kennis ophalen

Bedankt voor je antwoord! Overigens heb ik net gezien dat ik G&R gewoon bij mijn bibliotheek kan lenen, dus dat ga ik gewoon doen, denk ik.

Maar als iemand nog een goed boek weet, hoor ik het graag!

Elly

Berichten: 132

Re: Vwo kennis ophalen

Ik blijf mensen toch het boek van Craats "basisboek Wiskunde" aanraden:

http://www.bol.com/nl/p/basisboek-wisku ... 0080015bbi

De eerste paar hoofdstukken kun je hier gratis inzien:

http://staff.science.uva.nl/~craats/Bas ... nde2HP.pdf

Het boek is zeker niet makkelijk geschreven, maar (bijna) alle onderwerpen van het VWO komen er in voor (op statistiek=wiskunde A en analytische meetkunde =wiskunde D ofzo? na) De laatste hoofdstukken over parametrisaties kunnen worden overgeslagen omdat dit geen middelbare school stof meer is.

Als een bepaald onderwerp lastig is in dit boek kun je sites als kahnacademy.org gebruiken ter verduidelijking.

Reageer