Afstudeer onderzoek over Microreactoren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 27

Afstudeer onderzoek over Microreactoren

Beste allen,

Ik ben onlangs begonnen aan mijn HBO afstudeerfase,

Hierbij ga ik onderzoek doen naar micro-reactoren.

En neerslag reacties in microreactoren

Ik heb al het een en ander gedaan aan voor onderzoek,

Zo weet ik dat ik goed moet kijken naar

Continu reacties (flow chemie)

Reactorkunde

Micro-chemie

Suspensie chemie.

Nou is mijn vraag of iemand weet of er boeken of bronnen zijn over Suspensie chemie, ik ben al enige tijd aan het zoeken maar kom continu uit op alleen de definitie van een suspensie (fijn verdeelde deeltjes van een vaste stof in een vloeistof)

Als hier geen bronnen voor zijn, zou iemand dan zoektermen weten voor:

- Suspensies in toom houden (de vaste deeltjes in oplossing houden)

- Kristalisatie uitstellen.

- Voorkomen van neerslag.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Afstudeer onderzoek over Microreactoren

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Afstudeer onderzoek over Microreactoren

Opmerking moderator

Verplaatst naar het scheikunde.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Afstudeer onderzoek over Microreactoren

Oei! Interessant en moeilijk. Intuitief zou ik zeggen dat bij een microreactor kleine hoeveelheden vaste stof al grote gevolgen kunnen hebben voor de stroming.

Heb je gezocht op "microfluidics" en op "suspension stability" en "supersaturated solution"?

Berichten: 1

Re: Afstudeer onderzoek over Microreactoren

Geachte,

Sta mij toe hier kort op te reageren. Ik ben werkzaam bij een producent van micro reactor systemen.

Om een beeld te krijgen wat er momenteel mogelijk is op het vlak van micro reactoren is het boek "Micro reaction Technology in Organic sythesis" van Charlotte Wiles en Paul Watts een heel mooi beginpunt

Kun je aangeven op welke hogeschool je afstudeert, mogelijk kan ik je eveneens in contact brengen met een aantal mensen die er wat van weten.

Voor vragen kun je ook contact opnemen via ***MODKNIP***. Dan kan ik je ook wat artikelen toesturen over neerslag reacties

Succes!

Reageer