Benodigdheden voor een laboratorium en opmerkingen voor beginners

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 56

Benodigdheden voor een laboratorium en opmerkingen voor beginners

Hallo wetenschappers,

Ik ben een scholier en zit in 1Gymnasium. Ik ben zeer geïnteresseerd in de wetenschap. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de scheikunde. Hoewel ik er nog niet ontzettend veel over weet, wil ik wel graag een laboratorium opzetten. Toch weet ik niet exact welke objecten en chemicaliën erg functioneel zijn. Bovendien is het nogal gecompliceerd waarin ik me moet verdiepen. Ik heb al gekeken naar anorganische scheikunde. Is dit in principe mogelijk om daarmee te beginnen? Of is dit te ingewikkeld?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Lancelot

Berichten: 50

Re: Benodigdheden voor een laboratorium en opmerkingen voor beginners

Waarom zou je uberhaupt een lab willen opzetten? Je krijgt al voldoende practica voorgeschotelt op school.

En wat voor soort proefjes zou je willen doen? En chemicalien gaan kopen/proefjes mee doen lijkt mij niet erg veilig wanneer je er nog niet genoeg van afweet.

Van die hele simpele huis tuin keuken proefjes kan je er genoeg op internet vinden, als je daarin geintresseerd ben kan ik je wel een bestandje sturen. Maar daar heb je geen lab voor nodig.
“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Benodigdheden voor een laboratorium en opmerkingen voor beginners

Er zijn wel zogenaamde scheikundedozen in de handel waarmee je thuis zelf proeven kunt doen. Zoek wel een ruimte die goed geventileerd is als je dit inderdaad van plan bent.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel