Vermogenlijnen en weerstandslijnen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 609

Vermogenlijnen en weerstandslijnen

Beste studenten

Ik krijg een opgave van een NTC, PTC of een VDR weerstand en men vraagt dan een vermogenlijn en een weerstandslijn te tekenen en dan van daaruit het werkpunt van de schakeling bepalen. Nu ik heb de volgende vragen:

Je kan de karakteristiek van zo'n niet linear component op de volgende manieren krijgen:

1.) I = f(U)

2.) U = f(I)

Is er een verschil bij het tekenen van de R en de P lijn?

Hoe ga je te werk om een vermogen en weerstandslijn te tekenen want is slaag er niet echt in om dat te snappen weet dat het uit de wiskunde is

Kan je eens een voorbeeld geven en hoe je tewerk gaat want wil echt niet falen in dat vak om een R lijn en een Pl lijn te tekenen

Echt bedankt om mij daarna te helpen

Met vriendelijke groeten

Berichten: 609

Re: Vermogenlijnen en weerstandslijnen

DAT IS GEEN HUISWERK TROUWENS. Ik heb die informatie nodig om mij n oefeningen te kunnen maken
Stefke29 schreef:Beste studenten

Ik krijg een opgave van een NTC, PTC of een VDR weerstand en men vraagt dan een vermogenlijn en een weerstandslijn te tekenen en dan van daaruit het werkpunt van de schakeling bepalen. Nu ik heb de volgende vragen:

Je kan de karakteristiek van zo'n niet linear component op de volgende manieren krijgen:

1.) I = f(U)  

2.) U = f(I)

Is er een verschil bij het tekenen van de R en de P lijn?

Hoe ga je te werk om een vermogen en weerstandslijn te tekenen want is slaag er niet echt in om dat te snappen weet dat het uit de wiskunde is

Kan je eens een voorbeeld geven en hoe je tewerk gaat want wil echt niet falen in dat vak om een R lijn en een Pl lijn te tekenen

Echt bedankt om mij daarna te helpen

Met vriendelijke groeten

Reageer