leren over sterrenkunde en bewegingen

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 232

leren over sterrenkunde en bewegingen

Ik vroeg me af of er iemand misschien tips heeft voor mij wat betreft het leren over sterrenkunde. Ik vond het heelal altijd al interesant en zou er graag meer over willen weten.

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk theoretische kennis en feiten. Op internet vind ik eigenlijk alleen maar kinderboeken.
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: leren over sterrenkunde en bewegingen

Alles over sterrenkunde is mogelijk een aardige basis klik

Een aantal wat meer theoretische lessen (Engelstalig) vind je hier

Interessant vind ik ook deze website over kosmische evolutie en de toename van complexiteit.

Ik neem aan, dat je dit forum al helemaal hebt doorgespit? Zo nee, doen!

En misschien heb je wat dan aan enkele op astronomie toegespitste nieuwsberichten met feiten en achtergrond: klik , klik , klik en klik

Berichten: 216

Re: leren over sterrenkunde en bewegingen

Ik weet niet of je in België of Nederland woont maar hier in België (Hove) worden er in Urania (Volkssterrenwacht) cursussen georganiseerd, vaak is dit 1x per week of 1x om de 2 weken. Je leert daar echt de beginselen. Men organiseert verschillende cursussen zoals sterrenkunde 1 en 2 (deel 1 en deel 2) en weerkunde. Zelf heb ik de cursus sterrenkunde deel 1 gevolgd (avondschool), en weerkunde (maar niet afgemaakt). Je leert o.a. ook een telescoop bouwen in de workshops die worden georganiseerd en krijgt toegang tot de bibliotheek waar je tal van boeken vindt die wel de nodige informatie verschaffen (op niveau). Ik vond dit veel zinvoller dan enkel het lezen van boeken omdat je daar ook voor een stuk met je handen bezig bent en al doende leert men.

Edit: http://www.urania.be/urania/cursussen

Reageer