Op zoek naar apps om woorden te leren

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Op zoek naar apps om woorden te leren

Kent iemand een goede app om woorden te leren?

Het gaat om de talen Nederlands, Engels en Spaans.

Ik ben op zoek naar een app die zelf iedere dag een woord aangeeft om te leren.

Iets in de trant van 'a word a day' 'word of the day'.

Ik vind helaas geen goed werkende apps.

Alle hulp/suggesties zijn welkom.

Bedankt!!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.362

Re: Op zoek naar apps om woorden te leren

Ik heb zelf geen ervaring ermee maar heb van anderen wel eens iets positiefs vernomen over onderstaande aps.
 
Anki is een redelijk goede app om een taal te leren (€ 21,99 - voor iPhone/iPad en gratis voor Android). Het gebruikt zogenaamde gespreide herhaling, woorden worden dus op een regelmatige basis herhaald, waarbij woorden waar je wat meer moeite mee hebt vaker worden herhaald.. Je leert dus woorden op een snelle, laagdrempelige manier via je telefoon. Je kunt woordenlijsten gratis downloaden enz. Je kunt limieten instellen waarin je specificeert hoeveel woorden of minuten je per dag wilt leren.
 
Dan heb je nog "50talen" (www.50talen.com - € 8,99 voor alle talen, € 2,69 per taal) met 30 lessen in de gratis versie of 100 in de betaalde versie, waardoor je een basiswoordenschat krijgt.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Op zoek naar apps om woorden te leren

Duolingo gebruik ik zelf om mijn Duits wat op peil te brengen. Het werkt wel per groepjes van zeven woorden, dus in de trant van 7 words a day. App is gratis, en beschikbaar voor verschillende talen. Zowel voor android, IOS als desktop.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Op zoek naar apps om woorden te leren

Duolingo is erg populair, naar het schijnt. Ik ken verschillende mensen die met succes een taal ermee geleerd hebben.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.097

Re: Op zoek naar apps om woorden te leren

Ik gebruik zelf Duolingo om mijn Spaans wat op te krikken, ben erg tevreden mee. Het is echter niet echt geschikt om een word of the day in Nederlands of Engels te leren.
 
Wiktionary heeft een word of the day, maar is wellicht nog niet helemaal wat je zoekt.

Reageer