Kleur wat brand

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3

Kleur wat brand

Hallo,
 
Voor mijn fotografie hobby (lightpainting) ben ik op zoek naar poeders en vloeistoffen die kunnen branden.
Nu kom ik hier wel veel webshops tegen die kleuren/pigment verkopen, echter staat er niet bij wat het is en of het in kleur wil branden.
Tips zijn van harte welkom, graag met informatie erbij of het goedje gevaarlijk is voor/na ontbranding.
 
Dank je wel.
 
Mvg Marcel
Bijlagen
2013-11-22     2013-11-22_DSC2497a.jpg
2013-11-22 2013-11-22_DSC2497a.jpg (650.16 KiB) 390 keer bekeken

Berichten: 12.262

Re: Kleur wat brand

Je wilt gekleurde vlammen neem ik aan, niet per se iets dat zelf al kleur heeft?

In de pyrotechniek (vuurwerk) zijn een aantal stoffen gangbaar om kleur te geven aan vlammen. Dit zijn over het algemeen metalen of hun zouten die worden toegevoegd aan een mengsel dat lijkt op buskruit.

Of het voor lightpainting geschikt is weet ik niet: hoe lang heb je die kleur nodig?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: Kleur wat brand

Klopt de stof hoeft zelf geen kleur te hebben als het maar kleur geeft bij verbranden.
Het zou mooi zijn als de kleur een 30 seconden stand kan houden, maar 4 a 5 seconden is wel het minimale.
 
Dank je wel, zal ook een richting vuurwerk zoeken.

Berichten: 12.262

Re: Kleur wat brand

Wellicht is zgn bengaals vuur wel een optie, daarmee zijn tientallen seconden wel mogelijk, mits het niet al te klein hoeft te zijn.

Wat is het bijgevoegde plaatjes precies? Een bolletje aangestoken staalwol dat in de rondte wordt geslingerd oid?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: Kleur wat brand

Helemaal goed van het bolletje staalwol

Reageer