Serotonine <=> DMT

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Serotonine <=> DMT

Dag beste mensen van het wetenschapsforum. Ik heb hier een vraag in verband met de hoeveelheid serotonine in het lichaam zit. Dit met aanleiding dat de molecule van Serotonine heel erg hard lijkt op de stof DMT. Er zitten kleine verschillen in, die in de chemie makkelijk zijn te beheersen.
Ik hou van Paint. Dus, zie hier.
Afbeelding
 
Voor de mensen die iets wat kennis hebben van wat serotonine is en/of wat het met je doet in je brein (in verband met mood enz.), dan moet dit wel vraagtekens opwekken.
Hierzo, mijn punten / vragen:
  1. Voor een mens is maar 15mg DMT voldoende om een “high” te ervaren. Met een rendabele manier dan het te roken, misschien zelfs minder.
 
  1. Hoeveel serotonine is er in omloop in de hersenen in normale omstandigheden?
 
  1. Welke organen / klieren in onze hersenen, zijn verantwoordelijk voor serotonine productie?
 
  1. Hoever kunnen deze klieren gaan om een massa equivalent te hebben van serotonine tegen 15 mg DMT?
 
  1. In welk orgaan / klier zou het mogelijk zijn om DMT te creëren (pijnappelklier / Pineal Gland)?  Welke fysiologische omstandigheden en chemische omgeving zou de serotonine zich in moeten bevinden om de omzetting te kunnen maken?
 
Ik vind dit enorm interessant en vraag mij echt af of dit mogelijk is vanwege de structuur van de moleculen. Ik ben nieuwsgierig! Ik hoop jullie ook! Haal jullie slimme koppen erbij, misschien vinden we wel iets speciaals!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Serotonine <=> DMT

In jouw paint zet je DMT bij de structuurformule van serotonine en vice versa...
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Serotonine <=> DMT

Serotonine wordt in de hersenen door de raphe nuclei gesynthetiseerd en gesecreteerd. 
 
DMT wordt zover ik weet op verschillende locaties, onder bepaalde omstandigheden, in het menselijk lichaam geproduceerd. In een onderzoek is DMT in een pijnappelklier aangetoond, maar dat onderzoek was in een knaagdier uitgevoerd (Barker, S.A. et al, 2013). 
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Berichten: 12.262

Re: Serotonine <=> DMT

Dat een drug en een neurotransmitter sterk op elkaar lijken is toch niet zo vreemd? Ze moeten tenslotte binden op dezelfde receptoren. Uiteraard kan de activiteit wel sterk verschillen, dat zie je met allerhande drugs, dus de hoeveelheid in mg zegt niet zoveel over het uiteindelijke effect (verglijk bijv 1 mg fentanyl tegen 1 mg heroine oid). 
 
Dat serotonine zelf in indien ingenomen geen effect heeft komt eigenlijk vooral omdat het niet door de bloed-hersenbariere heen kan. In sommige gevallen kan inname echer wel vergiftiging als gevolg hebben. 
Victory through technology

Reageer