Kwadraten wet

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 51

Kwadraten wet

Afbeelding

Bij 6D gebruiken ze de intensiteit van vraag 6C, Volgens her antwoordenboek is het dan zo: Afbeelding

Ik doe her anders ik gebruik her gegeven oppervlak om her vermogen uit te rekenen er vervolgens de afstand, zij gebruiken de intensiteit van de vorige vraag, kan iemand mij dit uitleggen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.386

Re: Kwadraten wet

Ik doe het anders ik gebruik het gegeven oppervlak om het vermogen uit te rekenen en vervolgens de afstand, zij gebruiken de intensiteit van de vorige vraag
Zij gebruiken in 6d toch ook het gegeven oppervlak A om het vermogen P uit te rekenen, en vervolgens de afstand r ?
 
Het is niemand duidelijk hoe jij blijkbaar het vermogen P berekend hebt zonder gebruik te maken van de intensiteit I uit vraag 6c.

Berichten: 51

Re: Kwadraten wet

Zij gebruiken in 6d toch ook het gegeven oppervlak A om het vermogen P uit te rekenen, en vervolgens de afstand r ?

 

Het is niemand duidelijk hoe jij blijkbaar het vermogen P berekend hebt zonder gebruik te maken van de intensiteit I uit vraag 6c.
Ik gebruik de intensiteit die is gegeven bij vraag 6d, dan het vermogen. Met dat vermogen en de gegeven intensiteit de r uitrekenen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.386

Re: Kwadraten wet

Ik gebruik de intensiteit die is gegeven bij vraag 6d, dan het vermogen. Met dat vermogen en de gegeven intensiteit de r uitrekenen
Onduidelijk is nog steeds: als jouw berekeningsmethode werkelijk anders is dan zij doen bij antwoord 6d, hoe bereken jij dan P zonder gebruik te maken van de
I = 2,87•1025 W/m2 uit antwoord 6c ?

Berichten: 51

Re: Kwadraten wet

Onduidelijk is nog steeds: als jouw berekeningsmethode werkelijk anders is dan zij doen bij antwoord 6d, hoe bereken jij dan P zonder gebruik te maken van de

I = 2,87•1025 W/m2 uit antwoord 6c ?
Ik gebruik de I van 6d: 1000 w/m^2

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.386

Re: Kwadraten wet

Ik gebruik de I van 6d: 1000 w/m^2
Daarmee kun je de benodigde P niet berekenen, daarvoor moet je toch echt de I van antwoord 6c gebruiken want die geldt voor het oppervlak A van de torus.
 
De I = 1000 W/m2 van vraag 6d geldt op een gigantische afstand r en het oppervlak van de denkbeeldige bol met straal r is gigantisch veel groter dan de A van de torus.
 
Zonder jouw berekening is niet duidelijk wat je nou eigenlijk gedaan hebt, maar het kan niet juist zijn..

Reageer