Bacterien die invloed hebben op zuivelproducten.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 52

Bacterien die invloed hebben op zuivelproducten.

Hey hey! :roll:

Ik heb een klein probleempje, zuivelproducten zoals kaas yoghurt en bier kunnen bederven door bacteriën, daarover vind ik genoeg van op jullie forum!

Mijn probleem is nu: Ik moet weten welke bacteriën het pruductie proces van die zuivelproducten kunnen verstoren/bederven. Dus de bacteriën die invloed hebben op de prducten onder het maken en niet erna.

Kan iemand mij helpen?

Dankje! :P

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bacterien die invloed hebben op zuivelproducten.

Bier een zuiverproduct? Volgens mij maak je hier nu een foutje.

Kijk ook even hier.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 52

Re: Bacterien die invloed hebben op zuivelproducten.

Sorry klopt ja.. Vergissing.. Hoeveel bacteiren zijn er eigenlijk die het bereidingsproces kunnen verstoren?

Dankje!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bacterien die invloed hebben op zuivelproducten.

Alle bacteriën kunnen het bereidingsproces (welk bereidingsproces bedoel je?) beïnvloeden zolang de concentratie van deze bacteriën maar hoog genoeg is.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Bacterien die invloed hebben op zuivelproducten.

Plumbum schreef:Sorry klopt ja.. Vergissing.. Hoeveel bacteiren zijn er eigenlijk die het bereidingsproces kunnen verstoren?

Dankje!
Die vraag is veel te onduidelijk om een goed antwoord te geven. Inderdaad kunnen practisch alle bacterien, schimmels en gisten invloed uitoefenen op het productie proces. Ook het product is anders, als je karnemelk wilt maken heb je andere producteigenschappen als ouwe kaas.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Reageer