Stinkbom H2S

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 10

Stinkbom H2S

Ja, ik wil een stinkbom met H2S (g) maken. hier zijn mijn vragen:

1. als ik FES (s) maak (met poeders van ijzer en zwavel) blijft dit dan poeder?

2. als dit niet zo is, kan ik dit dan opnieuw verpeoderen en hoe zou ik dat moeten doen (vijl, hamer, schuurpapier)

3. is geconcentreed citroenzuur (van de supermarkt) genoeg om de reactie in gang te zetten

4. kan ik (is het veilig) FES (s) mengen met water

5. werkt de reactie nog steeds als ik FES (aq) meng met het citroenzuur (of zoutzuur)

geef me geen reactie over de gevaren van H2S, ik weet deze, ik respecteer ze en neem ze ook in acht. het gaat mij er alleen om om iets leuks te doen met scheikunde.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Stinkbom H2S

Veilige H2S stinkbommen bestaan niet.

Ze kunnen hoogstens veilig zijn zolang ze niet worden gebruikt, en wat heb je er dan aan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 10

Re: Stinkbom H2S

4. kan ik (zonder directe chemische reactie die de vorming van H2S zou belemmeren/stoppen) FES (s) mengen met water

en mijn post vertelde volgens mij duidelijk dat ik geen antwoorden over de gevaren wilde hebben. ik weet dat ze gevaarlijk zijn

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Stinkbom H2S

geef me geen reactie over de gevaren van H2S, ik weet deze, ik respecteer ze en neem ze ook in acht. het gaat mij er alleen om om iets leuks te doen met scheikunde.
Gevaarlijk is niet leuk.

Pas op met H2S: Hier staat letterlijk: "VERY TOXIC"

Stinkbom? ..of om mensen in comateuze toestand te brengen. Dat gaat er ook prima mee.. Vandaar onze voorzichtigheid: -slotje-

Er zijn onderzoeken gedaan naar het opwekken van winterslaap bij muizen. Met een lage dosis H2S is dat te bereiken. Of het een toxicologisch effect is of 'echt' winterslaap weet men niet zeker, maar na een flinke dosis zuurstof werden de beestjes weer wakker.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten