Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 33

Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Alles even op een rijtje.....

AHA woont al vanaf 1994 in Nederland.

IN 1997 krijgt ze NL paspoort.

Ze komt in de kamer en sluit zich bij VVD aan.

Ze geeft toe dat ze gelogen heeft((haarnaam geboortedatum en dergelijke allemaal verzonnen heeft))

VVD heeft geen problemen mee en er wordt zelfs geen onderzoek naar gedaan.

Ze krijgt veel steun van haar partij VVD en ze zitten er echt niet mee dat ze gelogen heeft...Ze krijgt veel publiciteit en mag van VVD veel zeggen en doen...

Ze krijgt een baan in Amerika aangeboden en wil zelf ook heel graag heen...

Na 14 jaar lang, in mei 2006 dus nu, krijgen we allerei informatie te horen en horen dat AHA gelogen heeft en zo haar NL paspoort heeft gekregen enzovoort..

Het is al zo lang bekend dat ze gelogen heeft en ze heeft ht zelfs toegegeven. De vraag is nu, waarom zo een rel en zo veel gezeik bij de VVD en dat Verdonk zo streng is en haarbeleid volgt en die ook daadwerkelijk na komt ongeacht wie je bent. Een wet is een wet zegt ze...

Even logisch na denken.....Al jaren heeft AHA gelogen en nu in een keer alles tegelijk onderzoeken en alles zo snel afhandelen...

VVD heeft een strengebeleid wat asielzoeker, illegalen, integratie en dergelijk betreft.

AHA moet haar Nl paspoort inleveren... wachts even, een Identiteit fraude plegen is toch strafbaar... Je hoort alles wat je gekregen hebt, zoals salaris enzo terug te betalen, je hebt er toch geen recht opgehad dus terug moet betalen..ooh!!

VVD voert strengbeleid en maakt niet uit wie je bent ,wet is wet... na mij zeggen is het zo geregeld.

Door VVD echt geloofwaardig en als een partij die haar worden na komt over te laten komen...Is er al die gedoe met AHA aan de gang gekomen... Waarom zolang gewacht er is toch niks nieuws bijgekomen en waarom niet al die jaren geen onderzoek na gedaan. en Nu AHA toch naar Amerika gaat, hebben ze volgens mij zo geregeld dat wanneer ze AHA wegsturen omdat ze gefraudeerd heeft , Kan VVD als een speer in de peilingen te scoren, omdat ze hun beleid en woorden na komen. Want zoals jullie het weten, zeggen er veel mensen dat wanneer VVD geloofwaardig over wil komen of mijn stem wil krijgen , moeten ze AHA weg sturen... OHHH..... veel mensen spreken van een verkiezingsstunt en publiciteit...

AHA gaat toch naar Amerika dus heeft geen zorgen en heeft hier zo niks meer te zoeken. Dus is het verhaal tussen AHA en VVD niet gestimuleerd en niet allemaal mediastunt?????

IKvraag het alleen maar.... het lijkt me zeer waarschijnlijk........ want na 14 jaar komen ze er pas mee, nu ze toch naar Amerika gaat.....................

Berichten: 150

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Ja dat is het vast en zeker.

Maar ik denk niet dat AHA, daar aan heeft meegewerkt. Ze is gewoon gebruikt.

Echt gemeen dat VVD, trieste gefrustreerde mensen gewoon gebruikt.

Tevens wil ik zeggen dat ik het heel mooi vond wat Femke Halsema zei. respect voor haar.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

hebben ze volgens mij zo geregeld dat wanneer ze AHA wegsturen omdat ze gefraudeerd heeft , Kan VVD als een speer in de peilingen te scoren
Ik kan me dit moeilijk voorstellen daar dit soort rellen juist vaak meer punten kosten dan opleveren. Ik ben dan ook benieuwd naar de NOVA peiling van komende vrijdag alwaar de VVD vorige week nog op 7 zetels in de plus stond. Ik denk dat er daar wel een paar of meer van zullen zijn verdwenen.

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

ik kan me dit moeilijk voorstellen daar dit soort rellen juist vaak meer punten kosten dan opleveren. Ik ben dan ook benieuwd naar de NOVA peiling van komende vrijdag alwaar de VVD vorige week nog op 7 zetels in de plus stond. Ik denk dat er daar wel een paar of meer van zullen zijn verdwenen.
kijk , ik denk dat ''tante Rietje" , die vanwege een bepaalde visie een bepaald beeld wilt uitdragen. ze zit nu in zeg maar een ''tunnel'' . noem het maar ''tunnelvisie''.

ze heeft ook vanwege haar streven om het leiderschap van de vvd toezeggingen gedaan over hoe ze achter haar beleid staat. ''recht door zee''.

ik denk dus dat ze niet meer terug kan, ze heeft A gezegt, en moet nu ook B zeggen.

en dit zal haar de kop kosten, let maar op.

want dit is geen beste beurt voor Nederland wat betreft ons image ten opzichte van onze grote broer Amerika.

Dus onze vriend Balkenende heeft in Amerika bij Bush als ''klein broertje'' steun toegezegt aan zijn ''grote broer Bush'' wat betreft het beleid in het Midden oosten. dit moest ons ''image'' in het buitenland opkrikken.

en dan moet je morgen maar eens in de buitenlandse kranten lezen hoe door toedoen van ''ons Rietje" ONS IMAGE NAAR NIVEAU NUL is gedaald.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

1 ding is zeker; iedereen weet wie AHA is!

Ik denk dat dit voorval voor haar alleen maar gunstig kan uitpakken.

Al is en blijft het een lullige actie van Verdonk en ik heb ook mijn twijfels of ze het al niet eerder wist wie AHA feitelijk is.
Kite high or stay low!

Berichten: 1.168

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

De topic starter, de man met de vele puntjes, waar Iceman op zijn discrete wijze kort geleden nog iets over gezegd heeft, lijkt werkelijk niet van zijn onkunde te willen genezen.

Ten eerste is Ayaan niet in 1994 binnengekomen , maar in 1992. Somalie was een, voor de zoveelste keer zeg ik dat hier, een prima facie vluchtelingenland. Nawijn weet donders goed dat er daarom nauwelijks of geen controle was. Je hoefde maar een verhaaltje te vertellen met geen of nauwelijks vragen en men kreeg de vluchtelingenstatus, zeer snel, alles werd voor zoete koek geslikt. Velen hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt, ook mensen die op de vlucht waren voor familiezaken.

'Ze komt niet in de kamer en sluit zich bij de VVD aan.' Zo werkt dat niet. Kennelijk is een cursusje maatschappijleer voor jou nog wel nuttig, of althans enige bescheidenheid op de plaats. Ayaan kwam op een verkiesbareplaats van de VVD en als dat niet zo geweest was, was zij er toch ingekomen, want ze had de hoeveelheid voorkeursstemmen voor n.b.2 zetels.

Ayaan krijgt geen baan aangeboden in de VS, ze solliciteert bij tenminste 3 instituten en bij 1 worden ze het eens.

Dat jij nu plotseling hoort dat ze niet de waarheid heeft gesproken is kennelijk te wijten aan jezelf ,dat je geen kranten leest, noch naar informatieve TVprogramma's kijkt. De kamer zei dat heel Nederland het wist. Immers vanaf 2002 hangt zij haar verhaal aan de grote klok.

De riooljournalistiek van Zembla heeft Verdonk tot haar aktie aangezet omdat zij beweerde het niet te weten, iets dat werkelijk niemand gelooft. Overigens wemelde het in Zembla behalve van ouwe koek van de fouten.En Ayaans broer is betaald als tolk, een onvergefelijke fout in eerlijke journalistiek.

Er was niets aan de hand tot de uitspraak van de Hoge Raad in 2005 (8 jaar na haar naturalisatie)over identiteitsfraude, iemand moet immers traceerbaar zijn, bv ivm een mogelijk misdrijf in het land van herkomst. Dat vonnis kan gelden met een terugwerkende kracht tot 12 jaar. daarbij staat duidelijk vermeld dat er uitzonderingen kunnen zijn voor zover niet in het vonnis genoemd. Dat lijkt hier het geval te zijn. De Minister leek het vonnis niet te kennen, maar in een te hoog tempo op een verklaring van haar ambtenaren te zijn afgegaan om lekker hard en zg voor iedereen gelijk te kunnen overkomen.

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Verdonk heeft geen uitzondering gemaakt voor Taïda en Kalou, als ze dat wel zou doen voor partijgenoot Ayaan Hirsi Alibaba dan zouden extreem rechtse kiezers haar niet meer integer vinden. Dat is denk ik de doelgroep die Rita graag tevreden houdt. De andere partijen zijn ook erg blij, maar daar laten ze natuurlijk niks van merken. Dit is hun kans om ons hart te winnen. Voor de VVD is het wel een ramp.
I love those who can smile in trouble, who can gather strength from distress, and grow brave by reflection. 'Tis the business of little minds to shrink, but they whose heart is firm, and whose conscience approves their conduct, will pursue their principles unto death.

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

he hallo,

ik wil eens reageren. ik heb afgelopen nacht het debat gevolgt. ik begin me steeds meer te interesseren voor bepaalde politieke zaken.

maar ik weet 1 ding wel zeker na afgelopen nacht, en dat is dat mijn uitgebrachte stem (die voor mij toch heel wat waard is ), door het gedraaikonte gedrag van Verdonk ver in waarde is gedaald.

ik bedoel , ik heb gestemd, op wie is niet belangrijk.

door Verdonk moet toch zowat iedereen aanwezig zijn in de kamer. dus overuren schrijven. en dan nog een debat van ruim 11 uur. dat is tijd , en tijd is geld. als Verdonk meteen het boetekleed had aangetrokken, dan had dat tijd en geld bespaard. mijn uitgebrachte stem had verlangd dat de energie in nutiggere zaken zou zijn gestoken.

dus door een stompzinnige kamikaze aktie van lady Verdonk kost de verloren tijd die voor nuttigere zaken besteed had kunnen worden ons weer veel belastinggeld.

en dan dat pertinent weigeren/of niet kunnen zeggen van ''sorry'' of iets in die richting. ik kreeg stellig de indruk dat zij vindt/denkt dat wij achterlijk zijn. zo komt ze wel over zeg.

haar status moet eigenlijk eens een jaartje of twee gereduceerd worden naar bijstandsniveau. dan leert ze daarna tenminste respect op te brengen voor anderen.

ik hoop dat Nederland wakker en volwassen wordt. want soms schaam ik me voor mijn afkomst zeg.

ik heb even wel een snelle vraag,

tijdens het begin van het derde termijn in het debat, vlak na twee uur, toen las Verdonk de inhoud van de motie voor. even later kwam Wouter Bos naar de microfoon lopen en liet de kamer weten dat Verdonk bewust bepaalde onderstreepte woorden in de tekst niet voorlas. dit moest zij hierna schoorvoetend toegeven. wat was hiervan haar bedoeling eigenlijk?

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Berichten: 545

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

pangeaman schreef:(...)

Tijdens het begin van het derde termijn in het debat, vlak na twee uur, toen las Verdonk de inhoud van de motie voor. even later kwam Wouter Bos naar de microfoon lopen en liet de kamer weten dat Verdonk bewust bepaalde onderstreepte woorden in de tekst niet voorlas. dit moest zij hierna schoorvoetend toegeven. wat was hiervan haar bedoeling eigenlijk?

groeten pangeaman.


Als er een motie wordt ingediend die is ondertekend door verschillende fracties, die politiek gezien niet op een lijn staan, dan is dat een uitnodiging om de motie zelf tot onderwerp te maken. De minister deed dat kundig door het ‘gekrabbel’, wat duidt op verschillende politieke belangen, te negeren. Halsema tuinde daar ook in en riep vertwijfeld wat Van Beek nu ook al weer precies bedoelde met zijn motie. De bedoeling van de minister, en dat lukte aardig, was om de indieners er van voor te houden dat ze eerst maar eens op een lijn moesten gaan zitten – d.w.z. een eenduidige uitleg van de motie moesten geven – eer zij inhoudelijke consequenties aan die motie kon verbinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Waar ik van baal bij deze gehele affaire: is dat ik al in een aantal artikelen -en gelukkig niet hier- tegenkom, dat de 'linkse kerk' een complot heeft beraamt om dit alles in scene te zetten. Bah wat een pavlov reactie! Bij Pim Fortuyn was het een links extremist die moordde, dus daar kan ik begrijpen dat je het linkse gedachtengoed hekelt, maar hier was alleen de rechterflank bij betrokken. jaja Zembla is links... nou en, het programma doet er drie kwartier over om oude feiten op te lepelen, typisch een geval van niet genoeg kunnen vinden en toch een deadline moeten halen. Het had heel normaal geweest om dat programma naast je neer te leggen als riooljournalistiek! Zembla is bij mij dan ook van zijn sokkel gevallen!

Dit is nou juist een affaire waar de 'linkse kerk' niet als zondebok voor gebruikt kan worden. Dit is een product van een rechts hardvochtig beleid waar ook ambitieuze buitenlanders de grens worden over geschopt: Hirschi ali, Kalou, Pasic! Verdonk deed wat ze altijd doet, de vraag blijft echter waarom ze dit zo snel in de stemmingsweek voor het lijstrekkerschap van de VVD doet!

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Verdonk deed wat ze altijd doet, de vraag blijft echter waarom ze dit zo snel in de stemmingsweek voor het lijstrekkerschap van de VVD doet!
dit is juist opgemerkt!

dus er wordt bewust iemand uit haar eigen gelederen ''geslachtofferd'', puur om eventueel meer punten te scoren?

dan ben je laag aan de grond. ik heb het debat gevolgt, ze ''ging door de knieen''.

wat zie ik de andere dag op tv? tijdens een campagneavond ergens in den lande, laat ze het publiek toch fijntjes weten dat wet is wet voor haar, en dat ze eigenlijk haar koers wilde doorzetten. NOU DAN BEN JE KNAP EIGENWIJS EN ONBETROUWBAAR. pure machtsmisbruik en arrogantie. Ze werd gelijk uitgenodigd op het torentje door Balkenende,zalm, en Brinckhorst. er is toen haar duidelijk vertelt wat ze moet doen. ze heeft in feite zwaar op haar donder gekregen. wat zegt ze tegen een journalist waar Balkende bijstond? , dat het slechts een goed en openhartig gesprek was. WANNEER IS ZE EIGENLIJK BEREID OM SORRY TE ZEGGEN, OF OP ZIJN MINST GEWOON MENSELIJK GEDRAG TE VERTONEN? dit gedrag van haar gaat/kan haar de kop kosten wat de verkiezing betreft. als ze het wel haalt, hoe gaat de VVD dat dan oplossen? alle opstandige ministers onder leiding van Verdonk. dat wordt oorlog denk ik.

wel heb ik de indruk dat dhr Kai van der Linde , haar ''spindocter'' , hier ook een helpende hand heeft.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Er is hier weinig te zeggen wat nog niet is gezegd door één van jullie, maar wat mij opviel was dat toen, in het debat met de leden van de VVD vlak na het debat in de tweede kamer, zij daar precies het omgekeerde zei. In de tweede kamer werd ze gedwongen om te zeggen dat ze nog een keer naar het geval van AHA zou kijken, en hier zei ze ronduit 'nee' toen één van de leden dat vroeg, nogal typisch aangezien het de volgende dag was, kan zij zo snel er nog een keer naar kijken? Bovendien ergerde ik mij dood aan het feit dat toen die man dat vroeg, zei het ging uitleggen alsof ze tegen een groep kleuters sprak, niet alleen qua inhoud die er feitelijk gewoon op neerkwam dat ze zich 'aan de wet ging houden' dus AHA eruit trappen, maar ook de toon. Overigens moet ik zeggen dat ik de vergelijking met Taïda of Kalou nogal zwak vind, ja die is ook het Nederlanderschap ontnomen, maar Kalou kan het nog krijgen, alleen niet voor het WK. En Taïda is in mijn ogen gewoon een erg opgeklopt verhaal, het is inderdaad lullig dat ze niet mag blijven, maar het leek meer op een reality soap dan op nieuws, elke ochtend als ik de krant open sloeg (het AD :roll: ) was de voorpagina voor haar, zelfs toen ze al terug was kregen we nog nieuws, ze gingen bij haar thuis kijken. Kom op nou! Bovendien wat verdonk zegt: Het is niet zo dat er verschil kan worden gemaakt op wat iemand doet, wetten zijn wetten. Mischien is dat zo, maar dat is dan wel mooi dom. Dom is altijd een raar woord om te gebruiken aangezien eigenlijk niets dom is, maar in dit geval... Ik bedoel AHA is voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede, ze wordt gerekend tot 1 van de 100 meest invloedrijke mensen ter wereld. Wat daarnaast bovendien ook nog raar is, ze wilde toch al weg, waarom moeten we haar dan nog even natrappen? Ik weet wel dat ons imago naar de rest van de wereld is gebroken, weg poldermodel.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

Bovendien ergerde ik mij dood aan het feit dat toen die man dat vroeg, zei het ging uitleggen alsof ze tegen een groep kleuters sprak, niet alleen qua inhoud die er feitelijk gewoon op neerkwam dat ze zich 'aan de wet ging houden' dus AHA eruit trappen, maar ook de toon.
weet je dat ik me daar echt kwaad over maak. wij als het gewone volk worden meestal zwaar afgerekend op onze simpele ''overtredingen, maar wat Verdonk aanricht is een regelrechte catastrofe. en ze komt er nog mee weg ook. niet 1 keer menselijk openbaar sorry zeggen, NIKS HOOR!

dus wij als gewoon ''klootjesvolk'' kunnen dus constateren wat Verdonk aanricht, maar we mogen zelfs getuigen zijn bij het voor onze ogen voltrekken van het feit dat ze er gewoon mee wegkomt, en het circus draait weer als van ouds.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

I love those who can smile in trouble, who can gather strength from distress, and grow brave by reflection. 'Tis the business of little minds to shrink, but they whose heart is firm, and whose conscience approves their conduct, will pursue their principles unto death.

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Is de gebeurtenis tussen VVD en AHA geen verkiezingsstunt?!

en het doek is vandaag gevallen, en het kabinet ook.

wat kan een partij koppigheid toch veel ellende veroorzaken.

wat hebben we weer goede sier gemaakt ten opzichte van het buitenland, mooie poppekast.

groeten pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Reageer