Het gevoel dat het woord verliefd mag dragen.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 62

Het gevoel dat het woord verliefd mag dragen.

Wat is verliefd? Iemand verklaringen? Hoe kun je iemand missen die je nooit hebt gehad?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Het gevoel dat het woord verliefd mag dragen.

Ik geloof dat 1 van de 'gebruikelijke' theorien is dat als mensen een genetische 'match' denken te herkennen, je hersenen je verslaafd maken aan deze persoon door chemicalien vrij te maken als je hem/haar herkent (ziet, ruikt, voelt). Hierdoor is de kans het grootst dat je samen -heu- kindjes gaat maken waardoor je genetisch materiaal weer een generatie mag bestaan.

Zo ook liefdesverdriet: je wordt door de verhoogde concentratie langzaamaan minder gevoelig de feel-happy chemicalien die je lichaam vrij maakt. Je voelt je na verloop van tijd dus minder happy onder dezelfde concentratie --> als de 'verliefdheid' dan over is en je gaat weer naar de concentratie die je van ervoor gewend bent, voel je je minder happy dan 'ervoor' omdat je er minder gevoelig voor bent.

Edit:
Hoe kun je iemand missen die je nooit hebt gehad?
Kan dat een toevoeging van je 'bewustzijn' zijn? Ik ga er niet van uit dat je het eerder beschreven proces bewust meemaakt. Ik doel op het herkennen van een goede genetische match.

Zo kan ik me voorstellen dat wij met al ons denken en redeneren, ons bewust zijn van wat we missen als we geen partner hebben (terwijl je in je omgeving mensen ziet die dit wel hebben). Zo zou het missen van iemand die je niet kent een invulling van onszelf kunnen zijn.. misschien werkt het ook wel omdat je dan misschien op zoek gaat naar iemand. Daarbij ontmoet je waarschijnlijk meer mensen dan wanneer je niet actief zou zoeken en dus vergroot je de kans dat je iemand tegenkomt die bij je past.

Iemand?

p.s. als je je bewust bent van de chemie in je hoofd, laat de lol en romantiek daar niet door 'verpesten' :wink:
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer