cw-waarde van een kegel

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

cw-waarde van een kegel

ik heb ff een vraagie..... we moesten voor school de cw-waarde van twee kegels berekenen het frontaal opp van de een was twee keer zo klein als van de andere...dit is allemaal wel gelukt en ik heb de cw-waardes van beide uitgerekend. alleen toen moest je de grote van de kegel berekenen als er iemand van 80 kilo mee ging springen en de gemiddelde valsnelheid 5m/s is. ik snap niet hoe je dit kunt uitrekenen aangezien je zowel de cw waarde als het frontaal opp niet weet. kan iemand mij hiermee helpen

Re: cw-waarde van een kegel

ik heb ff een vraagie..... we moesten voor school de cw-waarde van twee kegels berekenen het frontaal opp van de een was twee keer zo klein als van de andere...dit is allemaal wel gelukt en ik heb de cw-waardes van beide uitgerekend. alleen toen moest je de grote van de kegel berekenen als er iemand van 80 kilo mee ging springen en de gemiddelde valsnelheid 5m/s is. ik snap niet hoe je dit kunt uitrekenen aangezien je zowel de cw waarde als het frontaal opp niet weet. kan iemand mij hiermee helpen

--------------

kracht luchtwrijving=0.5*cw*a*p*v^2

p=luchtdichtheid in kg/m^3

cw=cw waarde en je zegt zelf dat je die berekent hebt..

wat bedoel je met 'als iemand van 80kilo er mee gaat springen'?

En kan je mij eens uitleggen hoe je cw-waarden berekent?? Stromingsleer of zoiets??

Reageer