hormonen voor vissen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 17

hormonen voor vissen

hoi, ben nieuw op dit forum en wens iedereen een prettige kennismaking toe.

mijn eerste vraag is de volgende:

wie kent er hormonen die je kan toedienen aan vissen, met name groeihormonen.

graag wat namen en hun toepassingen.

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: hormonen voor vissen

keuze genoeg lijkt me zo.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 35

Re: hormonen voor vissen

Nieuwsgierig waarom je het wilt weten. Wat ben je met vissen van plan??

Berichten: 17

Re: hormonen voor vissen

ik heb een vijver met een aantal vissen in die in groei zijn achter gebleven en vroeg me af welk hormoon ik kan toedienen, is niet de bedoeling om te gaan kweken maar enkel om ze wat te laten groeien.

thanks

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: hormonen voor vissen

Daar doe je die vissen geen plezier mee. Het toedienen van groeihormonen moet je doen (iig bij mensen) wanneer de groeischijven nog niet dicht zitten. Dan heeft het effect. Vissen zal je dus ook van jongs af aan met een groeihormoon moeten behandelen. Je zal dus weinig effect boeken.

Je kan beter bij jezelf te rade gaan wat deze achtergebleven groei kan veroorzaken. Een te kleine of te vieze vijver is vaak de oorzaak.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: hormonen voor vissen

en er is een reden dat ze niet groeien, temp, voedsel etc

Groeihormoon bij steken is symptoom bestrijding (en dan nog niet eens een goeie symptoom bestrijding).

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Berichten: 35

Re: hormonen voor vissen

en mogelijk breng je daardoor (aangezien het niet aannemelijk is dat groeiachterstand door gebrek aan groeihormoon komt) andere hormoonsystemen uit balans, met als gevolg zieke vissen of erger...

Hormonen zijn geen stofjes om zomaar als medicatie te zien, zowel bij mens als dier.

Lijkt me inderdaad veel zinvoller om te proberen te achterhalen wat de mogelijke oorzaak is.

Reageer