Geheimhouding buitenaardse UFO's

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 201

Geheimhouding buitenaardse UFO's

Hey,

Al een tijdje zoek ik naar een topic wat over buitenaardse Unidentified Flying Objects gaat alleen bijna zijn ze allemaal dicht. Maar een ding wat ik me dus echt afvroeg is: Waarom houdt Amerika hun 'vondsten geheim'? Als dit dan het geval is. Ik heb vaak gelezen (ook op dit forum) dat de USA het volk niet verteld over hun ontdekkingen. Zijn ze bang dat er paniek ontstaat? Was er paniek toen het eerste vliegtuig gemaakt was? Nee iedereen was volgens mij eerder verwonderd. Ik begrijp gewoon de Amerikaanse overheid niet dat ze hier dan zo geheimzinning over doen.

Tnx

Berichten: 4.546

Re: Geheimhouding buitenaardse UFO's

zon ontdekking zou natuurlijk wel massahysterie laten ontstaan, dat is logisch. ik bedoel, het is niet zomaar een ontdekking, mensen hingen ook al wat jaren aan zweefdingen voor de vlucht van de Wrights. het zou verstrekkende gevolgen hebben, misschien zou het wel goed zijn. dan realiseert de mens dat ze als soort samen moeten werken.

ik zie dus zeker wel in waarom ze het geheim zouden houden (andere zaken ook)maar leuk vind ik het zéker niet :?: wat ook zo is, is dat op die manier dat vacuum van info wordt opgevuld door allerhande complottheorieën zodat de regering ongestoord zn gang kan gaan met wat dan ook. dus maak geen herrie, maar wees stil en luister héél goed [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Re: Geheimhouding buitenaardse UFO's

Ik heb er ook het één en ander over gelezen en dan met name over UFO's in Amerika (http://www.ufowijzer.nl/boeken/het%20gehei...boek%20ufo.html) en Rusland (http://www.ufowijzer.nl/boeken/SovjetDossierUFO.html).

Tsja, wat moet ik ervan zeggen. Als alles waar is wat in die boeken staat dan is het zeker dat buitenaardsen onze planeet onderzoeken. Maar daar ligt het hem nou net, in hoeverre is die informatie betrouwbaar?

Ik hou momenteel nog alle opties open, dus dat ze er kunnen zijn, maar dat het ook goed mogelijk is dat ze er (nog) niet zijn. Ik kan me voorstellen dat een land het geheim houdt in de hoop dat ze er hun voordeel mee kunnen halen, bijvoorbeeld op het gebied van technologie.

8)

Berichten: 144

Re: Geheimhouding buitenaardse UFO's

3 simpele regels waarmee je rekening dient te houden als Aliens daadwerkelijk dit zonnestelsel bezoeken.

1. Hun voortbestaan is belangrijker als dat van ons.

Als er gekozen moet worden tussen hun en ons dan kiezen we niet voor hun natuurlijk. Een soort komt nergens als het zichzelf opoffert.

2. Watjes komen niet ver.

Ze zijn niet aan de top gekomen door lijdzaam toezien, een soort die het voor het zeggen heeft op een planeet moet als intelligent, alert, agressief en indien nodig meedogenloos beschouwd worden.

3. Zij gaan er van uit dat de eerste 2 regels op ons van toepassing zijn.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Geheimhouding buitenaardse UFO's

De redenering van RobertJ vind ik prachtig [rr] .

Rammelslakje: Ik denk niet dat de VS zoiets echt geheim zouden kunnen houden. De ultrageheime CIA gevanginissen in Europa zijn bekend geworden, etc. Aan het geheim houden en opslaan van eventuele UVO's en het onderzoek naar die UFO's en hun eventuele piloten zouden zoveel mensen moeten meewerken dat er vast wel eens eentje denkt dat de rest van de wereld het ook zou moeten weten. Het lijkt mij dus hoogst onwaarschijnlijk dat de VS nu, of ooit, UVO's gevonden heeft en verborgen houdt. Er is daar ook helemaal geen concreet bewijs voor behalve speculeringen en fictie.

En bovendien, waarom zouden die UFO's alleen gevonden zijn in de VS? De VS beslaat maar een klein deel van de wereld, waarom niet in andere delen van de wereld dan?
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Geheimhouding buitenaardse UFO's

Dat de andere topics gesloten zijn heeft een reden. Het is hier een wetenschapsforum en wij gaan niet zomaar wat speculeren hier. Er zijn genoeg andere discussie fora op het internet waar dit wel kan.

-slotje-
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten