Harsen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Harsen

Wie kan deze newbie wegwijs maken in info over wat het beste hars is of dan wel een coating. Mij gaat het met name de bestandheid tegen zuren/aggresieve schoonmaakmiddelen/wijn etc en welke ook goede harde eigenschappen heeft. De bedoeling is dit op natuursteen te gaan gebruiken als een impregneer.Wie maakt me wegwijs en heeft tips hoe ik te werk moet gaan om dit te kunnen bemachtigen.

mvg F.J.C.P.

Berichten: 582

Re: Harsen

Ik denk dat er weinig natuursteen-soorten zijn die echt tegen alles bestand zijn. Speksteen kan dat wel maar is erg zacht.

Om natuursteen te impregneren is het niet voldoende om alleen maar te impregneren denk ik.

Er zijn een aantal soorten kunsthars (verf) die bestand zijn tegen zuren maar dan moet je het gehele object schilderen (bedekken) en dan zie je van de steen niets meer.

Je kan bij sigma of international paint ofwel Akzo zoeken naar een geschikte verf.

Gewoon via hun site.

Het kopen zal je via een winkel o.i.d. moeten doen of beter nog via je werk als ze daar tenminste korting krijgen.

Voor de beste verf betaal je ook de beste prijs.

Verf op basis van epoxy is zeer sterk maar niet heel goed bestand tegen UV uit het zonlicht. De verf verpoedert oppervlakkig.

Polyurethaan is beter bestand tegen UV en ook krasvaster.
Het eerste wiel was echt niet rond

Reageer