Whahaha.Genieën in de dop als jij neem ik liever eens een keer apart. Die hebben er meestal nog wel een pauze voor over. Ik krijg klassen nog wild door een cirkel op het bord te tekenen met daarop een Inuit, een Nederlander en een Australiër, en dan ben ik een vol uur bezig tot ik (bijna) iedereen overtuigd heb dat die Australier echt niet met een rode kop rondloopt van het naar zijn hoofd stijgend bloed. Laat ze dan maar eens over hun bank hangend naar een ondersteboven gehouden grote foto kijken. Heb ik al relativiteit genoeg. [rr]
Maar bent u het niet met me eens dat de jeugd op middelbare scholen niet genoeg geprikkeld wordt met interessante, modern natuurkundige vraagstukken? Ik denk niet dat het zomaar is dat het N&T profiel maar door 17% van de leerlingen gekozen wordt. Veel leerlingen hebben ook het beeld dat natuurkunde alleen de klassieke natuurkunde is. Dat kun je hen niet kwalijk nemen, want je krijgt ook nog helemaal geen moderne natuurkunde in de onderbouw. Hoe kun je dus een profiel kiezen zonder te weten wat de complete natuurkunde is (namelijk klassieke- en moderne natuurkunde)?