epigenetica en genetische imprinting

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

epigenetica en genetische imprinting

Kan iemand mij misschien het verband vertellen dat er is tussen

genetische imprinting en - cloneren

- dna mutaties

- virale infecties

Ik denk dat het verband tss genetische imprinting en dna mutaties geween is dat als je bv een mutatie hebt op het vrouwelijke allel en er treedt maternale imprinting op dat dit deze mutatie dan niet geuit wordt en het omgekeerde bij paternale imprinting. Maar over de rest heb ik geen idee... iemand?

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: epigenetica en genetische imprinting

Voor zover ik je begrijp klopt je stelling wel.

(backup van wikipedia:
Some imprinted genes are expressed from a maternally inherited chromosome and silenced on the paternal chromosome; while other imprinted genes show the opposite expression pattern and are only expressed from a paternally inherited chromosome. Contrary to expectation, 'imprints' can act as a silencer or an activator for imprinted genes)


Maar ik zie geen verband (en ook geen echte vraag) over wat dit met cloneren, mutaties en infecties te maken heeft. Misschien kan iemand anders er wel chocola van maken, maar een beetje meer info over wat je bedoeld of waar je naar zoekt zou handig zijn.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 2

Re: epigenetica en genetische imprinting

het verband tussen genetische imprinting en kloneren zou iets te maken hebben met da bepaalde genen die vroeger bv moederlijk geimprint waren een organisme, later bij de kroost vdeze niet meer geimprint zouden zijn ?! kan iemand dit mss bevestigen en beter uitleggen :)

ja verband tss genetische imprinting en virale infecties weet ik niet waar ik moet beginnen zoeken?!

Reageer