Moeite met opgave

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 16

Moeite met opgave

Hallo,

Itt met natuurkunde en wiskunde heb ik met scheikunde enige moeite :) Ik kom niet uit de volgende ongetwijfeld simpele vraag:

Er kan SiCl4 gemaakt worden door Chloorgas te leiden over een hoeveelheid vaste Si. Bij verwarming ontstaat dan SiCl4, dat verontreinigd is met eveneens ontstane stoffen Si2Cl6 en Si3Cl8. De kookpunten van deze drie verbindingen zijn resp. 57, 245 en 210 graden celcius.

a: Zijn de genoemde siliciumverbindingen moleculair of ionogeen. Motiveer je antwoord en licht toe of het overeenstemt met de kookpunten

b: geef de structuurformules van de genoemde verbindingen en ook de namen.

c: hoe verklaar je de verschillen in kookpunt tussen de verschillende verbindingen?

Het zijn allemaal van dit soort vragen, dus als ik er één heb, kan ik de rest zelf maken. Ik wil het maar niet echt begrijpen lijkt het [rr]

Alvast bedankt en mvg,

Eddy.

Berichten: 16

Re: Moeite met opgave

Zou een mod deze naar het huiswerkforum kunnen verplaatsen. Had de faq niet goed gelezen [rr]

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Moeite met opgave

Dan heb je de bijsluiter nog steeds niet goed gelezen. Het is de bedoeling dat je een duidelijk topic titel opgeeft. 'moeite met opgave' zal voor zich spreken. Iedereen die iets komt vragen (in het huiswerkforum) zal moeite/prolemen met een bepaalde opgave hebben.

Probeer het nog eens in het juiste forum, en met de juiste titel.

-slotje-
"Meep meep meep." Beaker

Gesloten