Het onmogelijke wordt geclaimd waar te zijn.

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 203

Het onmogelijke wordt geclaimd waar te zijn.

Op de volgende website las ik een artikel over een apparaat dat meer Joule aan warmte oplevert dan er aan electrische energie in gaat.

http://www.mailonsunday.co.uk/pages/live/a...in_page_id=1965

Iemand een verklaring hiervoor? Wat denken jullie hiervan? Tof nieuws, of verwerpelijk? Geloofwaardig artikel, of twijfelachtig? Of complete onzin?
dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Het onmogelijke wordt geclaimd waar te zijn.

Dit soort verhalen komen wel erg veel voor en steeds als het net spannend begint te worden hoor je er niks meer over.

Energie uit niks bestaat gewoonweg niet.
After the inventor showed the couple his laboratory experiments, Mrs Davies, immediately signed a £20,000 cheque on the bonnet of her car and handed it over to Mr Eccles.
Tja, wel heel verleidelijk om je onderzoeks resultaten een beetje te vervormen als je zo'n bonus ervoor krijgt.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 203

Re: Het onmogelijke wordt geclaimd waar te zijn.

Ik weet dat die verhalen erg veel voorkomen ja.

(maar al te goed (*denkt terug aan een discussie +/- een half jaar geleden :D *))

Maar waar het me een beetje om gaat in zulke gevallen: wat is nou de reden dat deze persoon blijkbaar toch overtuigend overkomt? En waar zit nou de fout in zijn denkwijze?

Bijvoorbeeld:
The system involves passing an electrical current through a mixture of water, potassium carbonate (otherwise known as potash) and a secret liquid catalyst, based on chrome.
Kan het niet zo zijn dat de katalysator per ongeluk niet toch geen katalysator blijkt te zijn, maar verbruikt wordt ofzo?

Ach:
...and now it looks as if our heat exchanger system is ready to go on sale soon. We're producing a device in the next nine months to heat radiators.
we zien wel. :D
dus.

Berichten: 33

Re: Het onmogelijke wordt geclaimd waar te zijn.

Er zijn meer sceptici :D

Wij zijn kritisch

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Het onmogelijke wordt geclaimd waar te zijn.

Op de volgende website las ik een artikel over een apparaat dat meer Joule aan warmte oplevert dan er aan electrische energie in gaat.
Dit doet heel sterk denken aan een warmtepomp. Het is daarvan bekend, dat het mogelijk is om meer warmte van buitenshuis naar binnen te pompen dan er aan elektrische energie nodig is. Het rendement is dan inderdaad > 100% en het is niet is strijd met de Wet van Behoud van Energie.

De pomp: de verbruikte elektrische energie wordt (tenslotte) geheel omgezet in warmte.

Het transport: de hoeveelheid warmte die van buiten komt = de hoeveelheid warmte die binnenkomt.

Reageer