Wilders onthult partijprogramma

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.286

Wilders onthult partijprogramma

Op NOS Nieuw http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2005/3/...ertwilders.html

Ook op Netwerk te zien geweest op 13-3-2005

Standpunten: stop op toelating van asielzoekers en een verbod op islamitische scholen. Hoofddoekjes in publieke functies worden verboden en neuturalisatie kan alleen nog als iemand tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen misdrijf heeft gepleegd.

Wat vinden julie hiervan?

Berichten: 510

Re: Wilders onthult partijprogramma

Ik heb de link eens doorgelezen, en ik moet zeggen dat ik het met veel van zijn punten eens ben!

Berichten: 1.286

Re: Wilders onthult partijprogramma

Ik kan mezelf wel in zijn punten vinden. Ik heb vorrig jaar nog een mailtje naar hem gestuurd als steun voor zijn werk. Maar dat ik ga stemmen, ik heb daar mijn twijfels over.

Berichten: 128

Re: Wilders onthult partijprogramma

Alexander Hartmans schreef:Op NOS Nieuw http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2005/3/...ertwilders.html

Ook op Netwerk te zien geweest op 13-3-2005

Standpunten: stop op toelating van asielzoekers en een verbod op islamitische scholen. Hoofddoekjes in publieke functies worden verboden en neuturalisatie kan alleen nog als iemand tien jaar in Nederland werkzaam is geweest en geen misdrijf heeft gepleegd.

Wat vinden julie hiervan?
Dit klinkt al prima, benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.

Ben benieuwd hoe hij denkt over kernenergie bijv.
de groeten,

H Bill

Berichten: 128

Re: Wilders onthult partijprogramma

Volgens mij wil hij ook dat TBS overboord gooien en veel hogere straffen voor notoir tuig en gajes. Vaker levenslang ed.
de groeten,

H Bill

Berichten: 1.286

Re: Wilders onthult partijprogramma

Invoering doodstraf is ook een riele optie.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Wilders onthult partijprogramma

Ik hecht erg aan mijn persoonlijke vrijheid. Een prijs die ik daarvoor zonder meer wil betalen is het gunnen van vrijheid aan andere mensen.

Vrijheid houd wat mij betreft op waar je een ander buiten proporties hindert. Dat "buiten proporties" is natuurlijk waar het allemaal om draait.

Ik ben een voorstander van Vrijheid en Democratie, en zal dus niet op Wilders stemmen.

Maar ik zou me ook wel heel erg hebben verbaasd als ik me in meer dan 20% van de ideeën van deze man zou hebben kunnen vinden :shock: .

Berichten: 1.286

Re: Wilders onthult partijprogramma

Persoonlijk denk ik ook niet dat ik op[ hem zou gaan stemmen, op geen enkele partij trouwens, want ik ben in elke politieke stroming mijn vertrouwen verloren, ik stem liever op mezelf dan op anderen. Maar toch heeft Wilders iets wat andere politica niet hebben: opgeloofelijke lef en karakter en een Wolgang Mozart kapsel.

Berichten: 656

Re: Wilders onthult partijprogramma

Los van dat ik de man een populist vind:

Die partij van hem is toch wel één van de laatste partijen waar ik ooit op zou stemmen. Sterker nog, ik stem liever niet dan op hem.

Die gozer is haast nog erger dan de vvd. (wat ook een partij is waar ik nooit op op zal stemmen)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Wilders onthult partijprogramma

opgeloofelijke lef en karakter
Wat dat betreft heeft de goede man pech om na Pim Fortuyn te komen. Ook iemand met wie ik het heel erg niet eens was, maar als we het over lef en karakter hebben denk ik meer daaraan.

Of bedoel je lef en karakter omdat hij zo'n idioot kapsel durft te dragen? :wink:

Berichten: 1.286

Re: Wilders onthult partijprogramma

opgeloofelijke lef en karakter
Wat dat betreft heeft de goede man pech om na Pim Fortuyn te komen. Ook iemand met wie ik het heel erg niet eens was, maar als we het over lef en karakter hebben denk ik meer daaraan.

Of bedoel je lef en karakter omdat hij zo'n idioot kapsel durft te dragen? :wink:
Hahahahahahahahaha. (voor jouw laatste opmerking.

Ach Pim is dood, is jammer, geert leef nog. Een kans verdien hij wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wilders onthult partijprogramma

Ik ben het totaal niet met hem eens,

Ik heb elk punt doorgenomen, en ben het er met geeneen compleet mee eens.

Wederom speelt hij in op de domheid van de bevolking die niet verder denk als de TV aanstaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Wilders onthult partijprogramma

Geert Wilders profileert zich als populist, man van het volk, maar als ik zijn puntenplan zie, dan denk ik niet dat hij succesvol zal zijn.

Het is slim om andere politice als elitair te bestempelen en aan de andere kan van een lijn te zetten terwijl je zelf met het volk aan de andere kant staat. Maar om nu de SP een elitaire partij te noemen, dat gaat mij iets te ver.

Verder zijn zijn punten ook verre van populair. Ik denk niet dat 'het volk' een afschaffing van het minimumloon wil! Ik denk dat als een werkgever het lef heeft om mensen onder minimumloon te laten werken, dat de bonden in het geweer komen en de boel platstaken. Zijn punten zijn conservatief ala republican en dat is niet populair in nederland. Zelfs de VVD is nog sociaal te noemen tot op een bepaald niveau.

Punten als three strikes and you're out en afschaffen van tbs dragen niet toe aan een betere samenleving, maar geven toe aan emoties. Als je iemand tien jaar opsluit en vrij laat of tien jaar behandelt en vrij laat wat is beter?

Tegen de toetreding van Turkije zijn mag en principieel tegen zijn ook. Al ben je tegen omdat de kleur van de vlag je niet aanstaat. Maar waar ik me aan erger is dat hij het plan wereldvreemd noemt, terwijl turkije al meer dan 80 aan hervormen is en toenadering zoekt in europa. Met een europa die ook keer op keer toezeggingen doet. Dan is het plan toch niet wereldvreemd?

Ik begrijp zijn punt over kinderbijslag overigens wel! Want dat is natuurlijk om het krijgen van meer dan twee kinderen te ontmoedigen. En met minder kinderen krijg je minder jonge mensen en minder mensen is precies wat nodig is om de vergrijzing het hoofd te bieden...

oh wacht je hebt juist veel mensen nodig tegen de vergrijzing! Hoe lossen we dat op?? Misschien gastarbeiders halen uit verre oorden?
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wilders onthult partijprogramma

Het enige goede aan Wilders, is dat je om z'n kapsel kan lachen en hij verschaft programma makers (bijv. kopspijkers) de nodige humor.

Ik snap niet hoe men een partij als de PvdA, Groenlinks of SP elitair wil noemen. SP is bijna communistisch, PvdA (tja naam zegt het al) en Groenlinks is voor zover ik weet ook niet elitair.

Tegen de gevestigde orde aanschoppen is natuurlijk een manier om zieltjes te winnen, alleen win je dan volgens mij de verkeerde zieltjes.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Wilders onthult partijprogramma

huwelijksmigratie : weg ermee,

vreemdelingenbeleid: weg ermee,

regelgeving: weg ermee,

sociale zekerheid : weg ermee,

ambtenaren: weg ermee,

ontwikkelingshulp: weg ermee,

kinderbijslag: weg ermee,

minimumloon: weg ermee,

ontslagrecht: weg ermee,

Europese Unie : weg ermee,

Europese Grondwet : weg ermee,

Turkije: weg ermee,

Nederlandse Antillen : weg ermee,

Hoofddoekjes: weg ermee,

islamitische scholen: weg ermee,

naturalisatie: weg ermee,

En wat krijgen we terug?



Kamerlid Geert Wilders

zakelijke oplossingen

levenslange straf

heropvoedingskampen

preventief fouilleren

Ik weet het nog net zoniet.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Reageer