Arthur c. clarke overleden

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.363

Arthur c. clarke overleden

Ik had eigenlijk verwacht dat iemand anders dit al opgemerkt zou hebben, maar omdat dat niet zo is, doe ik het maar. De 'vader van de science fiction', Arthur C. Clarke, is op 19 maart jl. op 90-jarige leeftijd in Sri Lanka overleden.

Hij is het meest bekend door zijn samenwerking met Stanley Kubrick aan 2001: A Space Odyssey.

Hij heeft veel geschreven, meer dan 30 boeken en 10 boeken met korte verhalen. Hij heeft ook een aantal belangwekkende wetenschappelijke stukken geschreven en heeft ook bijgedragen aan de kennis van reizen in de ruimte.

Arthur C Clarke kreeg in zijn lange leven o.a. een CBE (Commander of the British Empire), werd door de Engelse koningin tot ridder geslagen, voor de Nobelprijs voor de Vrede genomineerd, was vice-president van de H G Wells Society en kreeg een hoge onderscheiding in Sri Lanka, het land waar hij vele jaren woonde. Hij kreeg polio in 1962 en moest daarna zijn dagen in een rolstoel slijten.

Een necrologie kan men lezen op http://www.lastingtribute.co.uk/tribute/clarke/2758822
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Arthur c. clarke overleden

Dit bericht past wellicht beter in de rubriek Wetenschappelijk nieuws

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Arthur c. clarke overleden

Dit is eerder algemeen dan wetenschappelijk nieuws. Maar wat mij betreft mag het een plaatsje krijgen in het taalkundeforum.

Reageer