Voor mensen met kennis buitenlandse economie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2.504

Voor mensen met kennis buitenlandse economie

Op een profielsite kwam ik een blogbericht van iemand tegen. Het bericht bleek een kopie te zien, rechtstreeks geplukt van de blog van een rechtste politica.

Link (verschiet niet van de foto, redelijk geforceerde glimlach)

Mijn vraag is: klopt dit? Kan men inderdaad deze actie uitvoeren zoals hier beschreven?
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 954

Re: Voor mensen met kennis buitenlandse economie

Voor zover ik iets van het bericht kan maken zou het probleem zijn dat als een Marokkaan in Belgie een huis koopt dat niet zelf hoeft te bekostigen maar de Bank van Marokko dat kan doen. Ik heb echt geen idee (1) óf dat klopt en (2) hoeveel dat voorkomt. Maar, laten we voor het gemak even aannemen dat het inderdaad kan. Dan levert dat nog geen probleem op, het huist wordt gewoon afbetaald, dus daar is weinig op aan te merken.

Dan zou de volgende stap zijn dat die Marokkaan het huis zou verhuren, voor een hogere prijs dan de maandelijkse lasten. Dat lijkt me vrij logisch. Ik ken namelijk geen enkele verhuurder die huizen verhuurt voor een prijs die lager ligt dan de kosten.

Vervolgens wordt de stap gemaakt dat hierover geen belastingen zouden worden betaald en er geen kadaster aan te pas zou komen. Dat lijkt mij onmogelijk. Ik weet niet hoe het in Belgie zit maar in Nederland is het echt niet zo dat als een buitenlandse bank een huis koopt, het vervolgens onder een buitenlandse wet gaat vallen. Dus, als deze constructie er zou zijn, zou er gewoon belastingen moeten worden betaald, als het verhuurd wordt, moet het gewoon aan alle voorzieningen worden voldaan en er gewoon op elke verdieping een brandblusser aanwezig zijn. Is dat in Belgie niet zo, dan lijkt me daar een flinke maas in de wet te zitten, waar ook Belgen gebruik van kunnen maken lijkt me. Gewoon een Nederlandse kennis/vriend vragen een huis te kopen via de Bank van Nederland.

Berichten: 2.504

Re: Voor mensen met kennis buitenlandse economie

Dit zou dan meteen willen zeggen dat eigendommen die op het grondgebied van België staan niet gebonden zijn aan het grondgebied België, maar aan de eigenaar van die grond. En dat alle mogelijke kosten ook niet afhankelijk zijn van het grondgebied waarop dit eigendom staat, maar aan de nationaliteit van de eigenaar

Maar zover ik weet is de regering eigenaar van alle grond in België. Dat verklaart waarom mensen kunnen onteigend worden. Indien een huis absoluut en totaal eigendom was van de inwonende alleen, dan zou de staat niks te zeggen hebben, want het is hun eigendom niet.

Of werkt het anders?
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 954

Re: Voor mensen met kennis buitenlandse economie

Evil Lathander schreef:Dit zou dan meteen willen zeggen dat eigendommen die op het grondgebied van België staan niet gebonden zijn aan het grondgebied België, maar aan de eigenaar van die grond. En dat alle mogelijke kosten ook niet afhankelijk zijn van het grondgebied waarop dit eigendom staat, maar aan de nationaliteit van de eigenaar

Maar zover ik weet is de regering eigenaar van alle grond in België. Dat verklaart waarom mensen kunnen onteigend worden. Indien een huis absoluut en totaal eigendom was van de inwonende alleen, dan zou de staat niks te zeggen hebben, want het is hun eigendom niet.

Of werkt het anders?
Zo werkt het inderdaad. Als ik een huis koop, dan blijft de heersende wetgeving daarop van kracht, het wordt niet een koninkrijkje binnen het land. Dat gaat ook op als dat huis op naam van een Duitser staat.

Reageer