Sluierstaartvissen en zuurstofplantjes

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Sluierstaartvissen en zuurstofplantjes

hallo.

Toen ik de 2 vissjes op mijn verjaardag kreeg zaten er twee zuurstofplantjes in. Die werden naa een tijd raar.

Heb ik nieuwe gehaald bij een dieren winkel maar toen kreeg ik er een stuk of 5. Heb ik er allemaal in de kom gedaan. Maar de plantjes groeiden door en door. Ik heb steeds het raare er af gehaald. En het nieuwe laten door groeien. Maar nu heb ik alleen het nieuwe in de kom. Maar de "blaatjes" aan de plantjes gaan er allemaal af en de plantjes worden niet donker groen zo als ik ze had gekocht maar licht groen blijven ze. Ik zit er over na te denken om gewoon nieuwe te halen en deze weg te doen...

Berichten: 329

Re: Sluierstaartvissen en zuurstofplantjes

donkergroen gekochte plantjes die lichtgroen worden hebben een gebrek aan licht, dus meer tl buizen in je bak
just curious

Berichten: 3

Re: Sluierstaartvissen en zuurstofplantjes

koudwater in een kom moet je daar tl buizen bij hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Sluierstaartvissen en zuurstofplantjes

Een kom is zoiezo erg slecht en zielig voor je vissen, krijgen zowel je vissen als je plantjes waarschijnlijk een zuurstoftekort. Je moet een kom niet vullen tot boven want dan is het oppervlak te klein voor goede zuurstofuitwisselling, maar een kom is zoiezo al vaak klein dus als je die tot de helft vult (= optimaal oppervlak) houden je vissen geen ruimte meer over, en dat is zielig, helemaal in een ronde kom. Een ronde kom worden ze zoiezo niet goed van.

Een vierkante bak is niet zo duur en een stuk beter voor alles wat er in je kom leeft, daarbij, nieuwe bladeren aan plantjen zijn altijd eerst lichter groen, maar dat moet wel donkerder kleuren dus idd tekort aan licht of iets anders. Steeds nieuwe plantjes kopen en continue hetzelfde probleem kweken helpt natuurlijk niet. Ik weet niet wat jij met "dat rare" bedoelt, iets beter uitleggen alsjeblieft.

Wat voor vissen zijn het?
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Reageer