aantal uren wiskunde per week.

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 436

aantal uren wiskunde per week.

Hier in belgie kan je bij de wiskunde richtingen kiezen voor minimaal 6u wiskunde per week en maximaal 8 uur. Hoe zit dat eigenlijk in Nederland ben echt benieuwd.

Berichten: 704

Re: aantal uren wiskunde per week.

ik had op het vwo 4 uur wiskunde B1 in de week. Wiskunde B2 had 2 uur meer d8 ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: aantal uren wiskunde per week.

En ik weet wat vwo,B1,... betekent :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: aantal uren wiskunde per week.

En ik weet wat vwo,B1,... betekent ;)
B1 is gewone wiskunde die elke vwo leerling heeft met het profiel ng of nt. Dit is dus wat meer de exacte kant. Je hebt ook nog Wiskunde A. Dat is meer voor de economen onder ons. Wiskunde b2 bevat vooral het onderdeel "bewijzen". (hoop dat dit verhaal een beetje goed overkomt, kan het niet heel duidlijk uitleggen eigenlijk :shock: )

Wat het aantal uren betreft: Ik heb 3 uur in de week wiskunde B1 en 3 uur wiskunde B2.

Berichten: 187

Re: aantal uren wiskunde per week.

4 VWO heeft 3 uur per week WI

Gebruikersavatar
Berichten: 31

Re: aantal uren wiskunde per week.

ik heb in totaal 11 uren per week Wiskunde B op School.

Berichten: 232

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: aantal uren wiskunde per week.

omg, dat is pas veel 23u wiskunde/ week.

Maar als ik unief wiskunde ga doen dan heb ik waarschijnlijk meer dan 23 uur wiskunde :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: aantal uren wiskunde per week.

4 VWO heeft 3 uur per week WI
Dat staat niet vast! Een school heeft een marge waarin ze kunnen bewegen. Dus niet elke 4 VWO hoeft precies 3 uur te hebben...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: aantal uren wiskunde per week.

weetje wat heel leuk zou zijn , als jullie me een paar lessenrooster lieten zien van VWO enzo, zal dat gaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 145

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...


Wow! dat moet je me toch eens uitleggen... Ik zit ook in België op school in het vierde jaar met 5u wisk, maar van een zevende jaar en 23 u wisk heb ik nog nooit gehoord. Is dit een speciale richting of zo, ik snap niet helemaal hoe je nu een zevende jaar kan hebben?

Dat zie ik ook wel zitten 23 u, dus leg eens uit aub
Jan Vonk

Berichten: 55

Re: aantal uren wiskunde per week.

ikke havo-4 NT, wiskunde B1 3x p/w, B2 2x, dus in totaal 5x wiskunde
sdfsgdsfh

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: aantal uren wiskunde per week.

weetje wat heel leuk zou zijn , als jullie me een paar lessenrooster lieten zien van VWO enzo, zal dat gaan?
Een tabelletje voor VWO, alles staat erin. Kijk zelf maar, het is niet per week maar de totale uren die je aan een onderdeel besteed.

http://members.home.nl/ltho/vwo&2efase.htm#C & http://members.home.nl/ltho/vwo&2efase.htm#B
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 232

Re: aantal uren wiskunde per week.

Wow! dat moet je me toch eens uitleggen... Ik zit ook in België op school in het vierde jaar met 5u wisk, maar van een zevende jaar en 23 u wisk heb ik nog nooit gehoord. Is dit een speciale richting of zo, ik snap niet helemaal hoe je nu een zevende jaar kan hebben?
Het is oorspronkelijk bedoeld voor mensen die in het middelbaar minder wiskunde gehad hebben en er wordt ongeveer alles gezien van de wiskunde van het middelbaar, het doel is het niveau van een 8uursrichting te behalen... Het eerste semester was het eigenlijk wel gemakkelijk, maar nu zien we toch al zaken die niet meer op het normale middelbare programma staan... Verwacht er vooral niet te veel van, het is een aanloop naar wiskundige richtingen. Ik doe dit op het Sint-Jan Berchmanscollege in Antwerpen.
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

Re: aantal uren wiskunde per week.

Ik zit in belgië op school en doe een zevende jaar, dat is weliswaar een uitzondering maar wou het toch eventjes vermelden, en ik heb 23 uur wiskunde per week...


op welke school zit je?

op mijn school kun je dat ook volgen... das voorbereiding op burgerlijke ingenieur

Reageer