Etnische zuiveringen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 66

Etnische zuiveringen

Ik wist niet zo goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen maar mijn ecxuses als ik verkeerd zit.

Radovan Karadzic, iedereen kent deze servier.

Hij had een groot aandeel begin jaren negentig in het conflict van voormalig Joegoslavie.

Hij wordt beschuldigd van genocide.

maar kan iemand mij vertellen waarom hij wel en de Bosniers niet?

Zover ik weet zijn de bosnische moslims het conflict begonnen door de macht over te nemen en het gebied te willen islamitiseren.

Dit leidde tot een oorlog waar (volgens mij) beide partijen schuld hebben, toch? waarom hoor ik alleen maar negatief nieuws over de serviers?

Berichten: 8.614

Re: Etnische zuiveringen

rogerakkerman schreef:maar kan iemand mij vertellen waarom hij wel en de Bosniers niet?

[...]

Dit leidde tot een oorlog waar (volgens mij) beide partijen schuld hebben, toch? waarom hoor ik alleen maar negatief nieuws over de serviers?
Even los van het conflict: er wordt heus niet alleen maar negatief nieuws over de Serviërs verspreid, hoor. De Bosniërs maken zich eveneens schuldig aan mensonterende daden. Maar praat dat de genocide van de Serviërs goed?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Etnische zuiveringen

Dat zeg ik niet.

wat mij dwars zit is dat mensen de geschiedenis niet weten.

men ziet wat op het nieuws en gaat oordelen, zoals gewoonlijk.

:D

Berichten: 1.425

Re: Etnische zuiveringen

Of het uitroepen van de onafhankelijkheid van Bosnië-Herzegovina een poging was om het gebied te islamiseren zou een discussiepunt kunnen zijn maar dit dient wel onderbouwd te worden anders past slechts een slotje.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 189

Re: Etnische zuiveringen

rogerakkerman schreef:Dat zeg ik niet.

wat mij dwars zit is dat mensen de geschiedenis niet weten.

men ziet wat op het nieuws en gaat oordelen, zoals gewoonlijk.

:D
Gebeurt altijd en overal ter wereld. Kijk naar de conflicten in het MO, Sri Lanka, Afrika, Colombia,... Zelden wordt er nog objectief verslaan. Toch een mooi voorbeeld van een neutraal journalist (vind ik!) is Robert Fisk, die voor de Engelse krant The Independent werkt. Hij heeft een paar vuistdikke werken geschreven over Bosnië en het Midden-Oosten. Ik ben ooit begonnen in The Great War for Civilisation - The Conquest of the Middle East, maar nooit echt ver geraakt door mijn te geringe voorkennis over bepaalde landen in de regio. (Maar dit gaat te ver off-topic, vrees ik. :P )

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Etnische zuiveringen

interresant, vertel daar is meer over?

slotje

Gesloten