[overig] postduif in windtunnel trainen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[overig] postduif in windtunnel trainen

Hallo Allemaal,

Ik ben op dit forum gekomen omdat ik in mijn hobby “postduiven houden” steeds opzoek ben naar een hoger niveau en het onbekende bekend te maken.

Kleine greep aan waar ik bijvoorbeeld probeer achter te komen.

- kan je op jonge leeftijd van een postduif aan de hemoglobine waarde al zien of dit een duif van excellente klasse is of niet, en bij welke gehalte is dit dan zo.
- heeft een postduif belang bij het extra toevoegen van ketonen zoals bijvoorbeeld wielrenners dit hebben
- zou een hoogte training/stage bij postduiven effect hebben? (Inmiddels ontkracht ivm hoge hematocriet waarde van nature)

Nu is het zo dat een mens gemakkelijke te trainen is, ze kant afstand,duur,kracht gemakkelijk als opdracht meegeven.
Echter een postduif laat je los vanaf het hok en die geeft hier dan zelf invulling aan, uiteraard kan je ze wel op een afstand brengen en naar huis laten vliegen maar dan heb je nog geen controle De Duif kan echter zo maar 10/20/30 km extra (om) vliegen dan wat de rechte afstand zou zijn.

Nu speel ik dus met de gedachte, als je een windtunnel zou bouwen waarbij snelheid regelbaar is kan je dus afstand en kracht heel goed bepalen. En uiteraard de grote vraag is of dit dan uiteindelijk ook een positief effect kan hebben op de vorm van een postduif tijdens een wedvlucht.

Ik ben heel erg begaan met mij duiven en het zijn ware sporters, hier wil je dus ook het beste voor.
Echter ben ik geen geleerde en ook niet iemand die erg goed in studeren was 😅.

Mijn vraag:

- zijn er mensen op dit platform welke wellicht eens een windtunnel test met postduiven heeft gedaan
- hoe bouw je eventueel een wind tunnel op een duif in te trainen, ze behalen gemakkelijk snelheden van 110km +


Of ben ik compleet gestoord en moet ik dit laten rusten ?🤣

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Mvg

OpJo

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.993

Re: [overig] postduif in windtunnel trainen

Ik vermoed dat het eerste en waarschijnlijk onoverkomelijke probleem zal zijn hoe de duif te motiveren tegen die luchtstroom in te vliegen, ook nog eens met precies voldoende snelheid om op z'n plaats te blijven.

Ik zou het idee maar laten varen :D

Berichten: 3.934

Re: [overig] postduif in windtunnel trainen

ik denk dat je naar stanford universiteit moet.
https://www.vice.com/nl/article/pg3qwv/ ... ls-gebouwd

Reageer