Help, wat is dit voor heel kleine vliegje en vooral hoe krijg ik het weg. (In huis)

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 8

Re: Help, wat is dit voor heel kleine vliegje en vooral hoe krijg ik het weg. (In huis)

Iedereen nog bedankt voor de reacties.

Ik denk ondertussen dat het toch rouwvliegjes gaan zijn.

We hebben 1 plant waar heel veel rouwvliegjes in zitten. Dus het zou best kunnen dat het hier van komt.
Het rare is wel dat in het begin deze plant niet eens in huis stond. Dus het lijkt me raar dat het hier van komt. Plus het is ook boven begonnen. Hier heeft deze plant al helemaal niet gestaan. Wat misschien wel zou kunnen is dat deze plant het heeft gekregen van de vliegen die boven zaten.
Maar de vliegjes zijn wel kleiner die aan de ruiten zitten dan de rouwmugjes bij de plant. Maar aangezien de vliegjes maar een 2tal dagen leven, zijn dit misschien de vliegjes die nog maar 1 dag oud zijn.

Allesinds ik heb kaneel water aan de plant gegeven. En ik heb met plastiek folie de potgrond afgedekt (zodat de vliegjes niet weg kunnen). Dit waren 2 tips die ik op het internet heb gevonden. Sinds de dag erna had ik in huis geen vliegjes meer.

Dus laten we hopen dat het dit gaat zijn. En dat het probleem niet over een paar dagen opnieuw gaat beginnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: Help, wat is dit voor heel kleine vliegje en vooral hoe krijg ik het weg. (In huis)

Oh, dat ze steken had ik even gemist 😬 😄

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Help, wat is dit voor heel kleine vliegje en vooral hoe krijg ik het weg. (In huis)

Je kunt ook eens hier proberen te determineren wat voor soort vliegjes het zijn: https://www.rentokil.com/be/pest-id

Hier kun je in Nederland laten determineren waar het om gaat. In België kun je hier het diertje laten determineren, bijvoorbeeld door een exemplaar via de post toe te sturen.

Berichten: 8

Re: Help, wat is dit voor heel kleine vliegje en vooral hoe krijg ik het weg. (In huis)

Rhiannon schreef: do 17 dec 2020, 12:22 Je kunt ook eens hier proberen te determineren wat voor soort vliegjes het zijn: https://www.rentokil.com/be/pest-id

Hier kun je in Nederland laten determineren waar het om gaat. In België kun je hier het diertje laten determineren, bijvoorbeeld door een exemplaar via de post toe te sturen.
Dankjewel voor de link :)

Reageer