"Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Moderator: physicalattraction

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Lukt ook niet natuurlijk door de zwaartekracht en electromagnetisme

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Om dezelfde reden dat de atmosfeer van mars niet in een razend tempo het vacuüm van de ruimte inschiet is dit niet mogelijk.

Mars hééft die druk aan het oppervlak en in de ruimte erboven heerst een vacuüm.
Er een buisje omheen doen verandert niets aan het gedrag van het gas.

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

En als je nu een overdruk creert in de pijp gelijk aan de hydrostatische druk op een bepaalde plaats diepte in de oceaan om die overdruk te maken en daarna aanzuigt met een onderdruk die sterk genoeg is. Als dat lukt hoe groot zou de onderdruk moeten zijn om voorbij de zwaartekracht en het em veld van de aarde te passeren?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

De optimale onderdruk is de laagste druk die je kunt bereiken, en dat is 0 pascal (vacuüm).
Thibault976 schreef: za 05 okt 2019, 18:15 En als je nu een overdruk creert in de pijp gelijk aan de hydrostatische druk op een bepaalde plaats diepte in de oceaan om die overdruk te maken en...
Sorry, hier begrijp ik weinig van. Kun je het wat duidelijker opschrijven?
Verder, een EM veld heeft hier weinig mee te maken.

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Als je eerst lucht verpompt door de flexibel om een overdruk te creeren je dan bellen maakt en stopt op de plaats waar de luchtdruk gelijk is met de hydrostatische druk zodat er geen bellen meer zijn maar er wel een druk is in de buis die je nodig hebt en vervolgens aanzuigt zodat het water naar boven komt?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Misschien kun je een tekening maken want ook hier kan ik niets van maken.


Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Het is moeilijk te lezen maar ik meen te begrijpen dat je de luchtdruk in de slang precies zo groot maakt dat er net geen bellen ontstaan.

Maar wat je daarmee wilt bereiken is me niet duidelijk.

Overigens, het hele idee was gebaseerd op hevelen, toch? Als je pompen mag/gaat gebruiken wordt het een heel ander verhaal.

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Ja mijn oorspronkelijke idee was van met een pomp het water op te zuigen maar dat leek niet te lukken en van zodra het toegekomen is aan de andere kant of het dan vanzelf zonder pomp zou gaan stromen en blijven stromen omdat de zwaartekracht van die planeet harder aan het water trekt dan die maan. Maar dit zou niet lukken omdat er geen druk is of lukt dit met een pomp wel?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Met een pomp 'zuigen' lukt zeker niet omdat de enige kracht die je dan hebt, de (atmosferische) druk aan de andere kant simpelweg veel te klein is.

Je kunt met de pomp ook gaan 'duwen' of 'persen'. Dan heb je dat probleem niet. Maar dan ben je niet meer aan het hevelen, en ook dan zijn er talloze redenen (sommige door anderen hier al eerder genoemd) waardoor het niet zal lukken.

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Beste, bedankt. Hoe ziet u zoiet als mogenlijk om water via een pijp naar bv mars te brengen?

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Wat ik ook niet begrijp is waarom het gas op aarde niet ontsnapt en in het vacum van de ruimte ingestuurd wordt?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Thibault976 schreef: zo 06 okt 2019, 17:06 Beste, bedankt. Hoe ziet u zoiet als mogenlijk om water via een pijp naar bv mars te brengen?
Vanaf waar?
Bedenk dat manen om planeten draaien, dus een vaste verbinding is al niet mogelijk.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.986

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Thibault976 schreef: zo 06 okt 2019, 17:12 Wat ik ook niet begrijp is waarom het gas op aarde niet ontsnapt en in het vacum van de ruimte ingestuurd wordt?
Zwaartekracht. Als gasmoleculen niet voldoende snelheid hebben om aan de aarde te ontsnappen, dan kunnen ze niet weg.

Berichten: 18

Re: "Pijpleiding" wet van de communicerende vaten tussen planeten

Een verbinding tussen mars en aarde?

Reageer