Lange hondenlijn

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Lange hondenlijn

Wat is een degelijke lange hondenlijn? Moet sterk zijn want mijn hond trekt flink.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Lange hondenlijn

Misschien beter in een dierenwinkel vragen. Die zijn open, want essentieel.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Lange hondenlijn

Dat is waar ja. Dacht even dat dat ook op afspraak moest, maar dat is niet zo. Daarom keek ik net op Bol, maar dat biedt vele tientallen opties zodat ik het ook niet meer wist.

Berichten: 1.816

Re: Lange hondenlijn

Waarom neem of maak je geen halti? Werkt perfect met trekkende honden en is aanpasbaar te maken, ook een voor langere lijn. Spaart je schouder(s). Bedenk ook maar eens dat een hond, qua spierkracht, ca 4 x sterker is dan een mens, vandaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Lange hondenlijn

Ik heb de laatste tijd al heel wat verschillende adviezen langs horen komen, maar ik wil het nu eens met een lange lijn proberen. Een hondenuitlaatman hier in de buurt zei dat dat goed werkt, dus wil ik dat nu een kans geven.


Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Lange hondenlijn

Heb zojuist in een dierenwinkel een lange hondenlijn gekocht en het gelijk uitgeprobeerd: het trekken is nu al een stuk minder. De toekomst moet leren of dat ook zo blijft....

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.596

Re: Lange hondenlijn

Ik heb vroeger met mijn mechelse herder op de politiehondentraining gezeten, en ik had een lange hondenlijn en die bestond gewoon uit een zeer sterk nylon koord. ( van misschien wel 4 tot 5 meter ).

Reageer