Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Gisteren geupdate naar Windows 10. De nieuwe browser, Edge, vertoont binnen de WSF-berichteneditor het probleem dat het moeilijk is om gecopieerde tekst te 'plakken'. Ik kan niet plakken in de lege ruimte van een nieuw bericht, er gebeurt niets met Ctrl-V en evenmin met rechtsklik-plakken. Het plakken lukt alleen via een omweg: eerst een x typen, dan voor die x de tekst plakken, en tenslotte de x verwijderen.
 
(Daarna blijft het probleem min of meer bestaan achter de laatste letters van het bericht. Daar kan ik maar 1x plakken, niet vaker.)
 
Chrome heeft dit probleem niet, en Edge vertoont het probleem niet bij andere editors zoals Kladblok.
 
Herkent iemand dit probleem?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Geen reactie, dat schept nog geen duidelijkheid. Misschien gebruikt niemand Edge en cut&paste in wetenschapforum. Daarom de omgekeerde vraag: is er iemand die wel in staat is om in Edge cut&paste te gebruiken in de editor van wetenschapsforum?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Nog iets specifieker: ik weet niets van forumsoftware, maar gebruikt wetenschapsforum toevallig CKEditor en is dat een oude versie? Ik zag ergens een melding van het paste-probleem op een forum in juli toen ze nog de oude versie van CKEditor gebruikten die Edge niet ondersteunt. (klik)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Jep, ckeditor inderdaad. Al is hetgeen waar jij naar linkt andere forum software.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Ok, dan is het dus tijd om de update van CKEditor te installeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Dat gaat niet zomaar. Ckeditor levert code aan aan invision, die het op maar maken voor werking met BBcode en nog wat andere specifieke dingen.

Invision brengt dat dan met de volgende update mee. En dat als geheel moet dan weer voor wsf geïmplementeerd worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Plakken gaat moeilijk in de WSF editor, met browser Edge

Ach ja, hoe groter hoe trager.

Reageer