Ongepaste reclame

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Ongepaste reclame

De advertentieruimte op Wetenschapsforum wordt onder andere ingevuld door Google. Daarbij zijn er aan de ene kant adverteerders, die aan Google doorgeven wat zij willen adverteren, hoeveel zij daar voor over hebben, en wat voor banner ze willen vertonen (formaat banner, tekst, afbeelding, geanimeerd etc). Aan de andere kant zijn er sites waarvan Google de inhoud heeft geindexeerd en waarop reclameruimte aan Google beschikbaar is gesteld.


Het resultaat: Er worden advertenties vertoond die passen bij de inhoud van een pagina op een door de adverteerder aangegeven manier


Nu hebben wij verder geen directe controle over welke advertenties worden vertoond. Wat we wel kunnen doen is bepaalde advertenties buiten sluiten, door de website waar naar wordt gelinkt toe te voegen aan een blacklist.


Wetenschapsforum probeert bepaalde advertenties te weren. We willen geen advertenties die:
  • Iets onder de aandacht brengen wat schadelijk is voor de mens
  • onethisch zijn, of afkomstig zijn van een adverteerder die zich niet ethisch gedraagt.
  • Illegaal zijn
  • In extreme mate de aandacht opeisen, zoals knipperende banners in felle kleuren
Mocht je een dergelijke advertentie toch tegenkomen, dan kan je dat in dit topic melden. Geef daarbij de link van de pagina waarop je de banner hebt gezien, plus de URL waar de advertentie naar linkt (dus de pagina waar je op terecht komt als je erop klikt).


Het toevoegen van sites aan de blacklist reduceert echter wel onze inkomsten. Dat is ook logisch: daarmee wordt de concurrentie beperkt. Het gebruik dient daarom ook niet overdreven te worden. We staan dus wel advertenties toe die bijvoorbeeld niet relevant of interessant zijn.


Wanneer een website aan de blacklist wordt toegevoegd kan het overigens nog wel enige tijd duren (ik schat een dag) voordat dit merkbaar is in de vertoonde advertenties.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Ongepaste reclame

Kan dit forum niet uit de een of andere pot een subsidie laten stromen;er zijn zoveel potten.


Jullie vervullen (of wij met zunallun) een niet onbelangrijke functie in het "opvoeden",adviseren van studerenden en de nieuwe staatssecretaris van het ministerie van onderwijs-vroeger ergens in de top van een vakbond-zou dit forum en gelijksoortige,kunnen aanmoedigen.

Het zou weinig moeite met onze moderne communicatie-technieken zijn om eens in die richting te zoeken naar financiering van kosten.

Reclame-overbodige ballast op oa.dit forum- heb je dan niet nodig!


Succes! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Ongepaste reclame

http://www.typhone.nl/?utm_source=g_gas_cp...CFQ5lQgodSGDDCw .


Vreselijke flashy (geanimeerd met flash player) geel/zwarte banner, knippert fel wit op.


Kom hem op dit moment zowat overal tegen. Voorbeeld: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=92 maar ook http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=25 en http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=27. Ook in deze topic.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Vreselijke flashy (geanimeerd met flash player) geel/zwarte banner, knippert fel wit op.
Ja, ze zijn wel heel vrolijk he? :D


Je zal 'm binnenkort niet meer zien...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Ongepaste reclame

Another one (nu in kerstkleuren): http://www.vodafone.nl/shop/package/catego...1_uk05_v101_swf .

Kwam ik tegen o.a. in moderator overleg en hier.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 8.614

Re: Ongepaste reclame

Onderaan deze topic is een banner terug te vinden die linkt naar een datingsite met "private en publieke chat voor vrijgezellen" en zelfs webcammogelijkheden. Het lijkt me beter om deze banner te blokkeren.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Another one
Wordt voortaan geweerd (overigens al op 1 december aan dit lijstje toegevoegd, maar laat het nu pas weten)
Het lijkt me beter om deze banner te blokkeren.
Ik heb er toch voor gekozen om deze banner te laten staan. Dating via internet lijkt mij geen onethische zaak, ook niet wanneer er via webcam wordt gecommuniceerd. Wanneer we alle banners weren van iets waar iets mee mis zou kunnen zijn blijft er weinig over. Ergens moet dus een grens worden getrokken. Daarvoor worden momenteel 2 criteria gehanteerd: extreem aandachttrekkend en onethisch (al geef ik toe dat het hanteren hiervan voor discussie vatbaar zijn)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: Ongepaste reclame

Uiteraard is dating via het internet geen onethische zaak, en dat was ook niet de reden voor mijn melding (al blijkt dat wel uit mijn post nu ik erop terugkijk). Ik meldde deze banner enkel omdat hij kleurrijk, bewegend en flitsend is en (in ieder geval die van mij) de aandacht afleidt.


Als je van mening bent dat hij evengoed kan blijven staan is dat overigens ook OK hoor.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Ongepaste reclame

GSMweb knippert al een paar dagen, maar nu heb ik er toch echt genoeg van:

http://www.gsmweb.nl/telfort/?gclid=CKj1z_...CFQ6hQwodfmvjhQ


Hier gezien: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry374750
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Tsja, behoorlijk aanwezig he? Ik zal 'm blokkeren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: Ongepaste reclame

Miels schreef:Wetenschapsforum probeert bepaalde advertenties te weren. We willen geen advertenties die:
  • Iets onder de aandacht brengen wat schadelijk is voor de mens
Of het effectief schadelijk is weet ik niet, maar hier zag ik een banner die reclame maakt voor deze website, waar een alternatieve behandeling voor psoriasis beschreven staat. Het lijkt m.i. nogal op een homeopathisch middeltje.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Zolang schuld niet bewezen is, is men onschuldig :D Dus als de kans op schadelijke effecten zeer klein is lijkt het me niet correct om een adverteerder de deur te wijzen. En sommige mensen gebruiken nu eenmaal liever homeopathische middeltjes...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 35

Re: Ongepaste reclame

Toch nog weer een nieuwe heel dubieuze en misleidende reclame.

Schildklierpatiënten horen adequaat en regulier behandeld te worden.

http://www.greenlife-herbal.com/qa/?gclid=...CFSEmEgodXlnEYQ


Zou toch overwegen schadelijke of misleidende reclame tav gezondheid te weren.


Hypootje

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Ongepaste reclame

Zou toch overwegen schadelijke of misleidende reclame tav gezondheid te weren.
Dat willen we ook, maar dat kan slechts "curatief": een advertentie is pas te weren wanneer we weten dat hij bestaat. Iemand moet 'm dus eerst hebben gezien en hier hebben aangekaart voordat de advertentie kan worden geweerd.


Ik voeg de door jou genoemde in ieder geval toe aan de "blocklist"!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Ongepaste reclame

Vervelend: heel groen en bewegend..

Reclame

Onder deze pagina


Vervelend ding..

Hier
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer