Structuurformules tekenen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.242

Structuurformules tekenen

Kan iemand mij helpen aan een goed programma om structuurformules te tekenen van o.a. pectine fragmenten?
 
merci
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Structuurformules tekenen

Misschien is Chemitorium een interessante suggestie.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Structuurformules tekenen

Ik ben enorm fan van ChemDraw of ChemBioDraw. Dat is wel betalende software die overigens niet zo goedkoop is, maar mogelijks kan je daar via je bedrijfs of universitaire licentie aanraken?
 
ChemSketch is gratis, maar daar kan ik niet zogoed mee werken dus ik kan het je niet echt aanraden of afraden.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Structuurformules tekenen

Chemdraw vind ik ook wel leuk, alhoewel ik voor nu over ben gestapt op de ChemSketch. Na mijn nieuwe installatie. Maar ja, ik doe niet erg moeilijk over het maken van kosten (zo illegaal als de pest bij mij). Trouwens, ik wil ook wel betalende software, dan ga ik erop vooruit.... :lol:
 
Ik heb ook chemdoodle wel eens gebruikt. En nog één, maar daarvan weet ik nu zo de naam niet meer van.
 
Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Structuurformules tekenen

Ik heb vrijwel geen kennis van chemie, maar heb je al eens gegoogled naar
structure drawing plugin ?
 
Daarnaast heb ik mensen stucturen zien tekenen in een database van STN/CAS (Chemical Abstracts), en daarna ging het programma op zoek in die database.

Berichten: 9

Re: Structuurformules tekenen

Ik ben een programma aan't ontwikkelen om o.a. structuurformules mee te tekenen. Chemistry Workbench Versie 4.0.

Ik kan je de oude 2.0 versie sturen als je interesse hebt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk

Berichten: 3

Re: Structuurformules tekenen

Op www.emolecules.com kun je gratis online structuurformules maken. En je kunt ze ook zoeken.

Reageer