Maken van natriumpolysulfide.

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Maken van natriumpolysulfide.

Voor de synthese van bis-(trimethylsilylpropyl)tetrasulfide heb ik eigenlijk natriumtetrasulfide nodig. Echter is daar nergens aan te komen vanwege de instabiliteit.
Het maken van natriumtatrasulfide is denk ik veel lastiger dan het maken van natriumpolysulfide. Alleen van dat laatste heb ik geen goed recept. Kan iemand mij helpen? Het liefst maak ik deze uit Na2S. Er staat wel wat op internet, maar niet allemaal even duidelijk en ook erg summier. Synthese via NaHS liever niet omdat er H2S door het eindproduct heen komt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.241

Re: Maken van natriumpolysulfide.

wat is de reden dat je bis-(trimethylsilylpropyl)tetrasulfide wilt maken
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2

Re: Maken van natriumpolysulfide.

Er wordt gekeken naar meer van dit soort stoffen om te onderzoeken wat het verschil is in het koppelen van apolaire met polaire polymeren. de TMeSPT is daar 1 van. We hebben inmiddels al wel de stof 3-chloorpropyltrimethylsilaan, nu moet er alleen een reeksje zwavel aan gekoppeld worden en dan eindigen we nog een keer met 3-chloorpropyltrimethylsilaan, zodat TMeSPT ontstaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.584

Re: Maken van natriumpolysulfide.

Allereerst: Ik begrijp niet helemaal waarom je die verbinding wil maken aangezien hij ook voor niet bijzonder veel geld te koop is.
Mocht je toch het wiel opnieuw willen uitvinden, waarom dan niet uitgaan van kaliumpolysulfide?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer