goekope windturbine testen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 7

goekope windturbine testen

Ik heb onlangs een goedkope wind turbine van r1.3m gekocht. de alternator is een 3 fase model en de verkoper beweert dat er 4000w uit kunnen komen.

Welnu, ik hecht verder geen waarde aan de uitspraken van de verkoper maar ik heb het op me genomen om uit te vinden wat dat ding wel echt kan.

Ik ben echt een total noob en vandaar heb ik mijn verhaal ook al eens uitgezet op een americaas forum meer in de DIY solar hoek.
https://diysolarforum.com/threads/cheap ... ion.30146/

Het lukt men daar echter niet om mijn huidige brandende (pun intended) vraag te beantwoorden.

I can order a few smaller car lights. 12v 5w, 12v 10w and 24v 10w. 48v lights with low wattage I did not find yet.
Can I hook up those lights in series and in parallel? Will 2 x 12v 5 watt lights in series result in a load of 12v 10w?
And what would the resulting load be if I hook up 2 x 12v 5w lights in parallel?

Heeft er iemand uit onze gemeenschap een antwoord op deze vraag, of wellicht ook een meer algemeen advies over hoe ik te werk moet gaan om te bepalen wat de turbine qua prestatie kan?

Technicus
Berichten: 1.171

Re: goekope windturbine testen

Een begin zou zijn om de volledige gegevens van de turbine en omvormer hier te plaatsen, en je vraag in het nederlands te stellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.439

Re: goekope windturbine testen

Werkt zo een goedkope windmolen met permanente magneten op de rotor?

Reageer