Waarom is de route heen en terug in Google maps soms verschillend?

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 865

Re: Waarom is de route heen en terug in Google maps soms verschillend?

ja de Churchill-laan is duidelijk als doorgaande weg bedoeld en heeft overigens ook aan beide kanten fietspaden

ik stel me voor dat google aan alle wegen een waarde toekent en op basis hiervan keuzes maakt uit de route
Het Vondelpark is bijvoorbeeld enigszins om maar er is wel een breed fietspad en de meeste mensen vinden het prettig fietsen daar.
(mogelijk met Google gewoon hoe mensen fietsen)

Dat de route terug anders is zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat je voor de Amsteldijk 105 het fietspad voor de deur 1 richt is en je voor de andere richting moet oversteken dat kan wel maar gaat daar niet helemaal lekker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.548

Re: Waarom is de route heen en terug in Google maps soms verschillend?

Ik heb de route nu eens gepland met de fietsrouteplanner van de ENFB, die (voor fietsers) beter blijkt te zijn. De heenweg is grotendeels gelijk aan de terugweg, de route is 4.2 km lang. Alleen bij vertrekpunt en eindpunt zie je een kleine slinger zodat de fietser de drukke Amsteldijk niet nodeloos 2x oversteekt, en zodat hij bij de rotonde met het verkeer mee, tegen de klok in, gaat.

fietsrouteplanner.png

Gebruikersavatar
Berichten: 287

Re: Waarom is de route heen en terug in Google maps soms verschillend?

Misschien dat google ook verschil maakt tussen de rechter en linker baan van de route, op een ijsbaan is de binnenbocht ook sneller dus korter dan de buitenbaan.

Berichten: 865

Re: Waarom is de route heen en terug in Google maps soms verschillend?

ik denk dat google de populaire fiets wegen gewoon meet net als de file's
anders is het vondelpark eigenlijk niet te verklaren als keuze.

die enfb planner is voor de fiets inderdaad veel beter naar je eigen voorkeur in te stellen

Reageer