Invloed van oorlog op het klimaat

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 19

Invloed van oorlog op het klimaat

Zouden er al inschattingen gemaakt zijn wat de totale impact is op de klimaatverandering door de CO2 -uitstoot
veroorzaakt door oorlogen over gans de wereld? ... Ik bedoel hier de uitstoot door explosies, brand, vuurwapens,
tanks, kanonnen, straaljagers, bommen, granaten , raketten, oorlogsschepen en natuurlijk de massaproduktie
van al deze ondingen. Om dan nog maar te zwijgen over de heropbouw van de verwoeste infrastructuur. Dit is een
massa energie die hierin wordt gestoken en de bijhorende megatonnen CO2-uitstoot+ fijnstof ... Dit alles in gang
gestoken door onze eigen wereldleiders die de kleine man de schuld geven van de klimaatverandering omdat bv. oma en opa de laatste jaren met hun oude dieseltje nog enkele km's willen rondrijden.

Dus ik stel mij de vraag: " Zouden het dus niet de schurken zijn die oorlog zaaien, die de hoofdoorzaak zijn van de abnormale CO2 uitstoot en bijgevolg de mogelijke klimaatopwarming in een verhaal waar de kleine man een
zandkorreltje is in de duinen?"

Het ridicule en gekke is natuurlijk dat er elk jaar een klimaattop is van diezelfde wereldleiders :roll:

Berichten: 3.934

Re: Invloed van oorlog op het klimaat

Het zal zeker niet verwaarloosbaar zijn in stikstof en energie. een straaljager gebruikt ook nogal wat brandstof. Daar kun je met je dieselbusje wel je hele leven van op vakantie de hele wereld over of stikstofbouwbonnetjes van kopen voor 1 mijoen huizen..

Om wereldleider te worden die ook no uit zichzelf oorlog gaat voeren moet je over bepaalde kwaliteiten beschikken waar normale mensen niet over beschikken. die kwaliteiten gaan niet samen met verantwoordelijkheidsbesef voor anderen of klimaat of wat dan ook. Als er alleen maar verliezers zijn inclusief degene die de boel aansticht, dan is dat voor normaal denkende mensen al helemaal niet te volgen. Want het is waarschijnlijk ook gewoon waanzin.

Gebruikersavatar
Berichten: 287

Re: Invloed van oorlog op het klimaat

Er is de laatste 70 jaar zoveel energie opgepot in bommen granaten en atoomwapens, als we al die energie zouden aanwenden om global warming tegen te gaan, het binnen 10 jaar op gelost zou zijn.
Als we in WW3 terecht zouden komen, er een grote kant is dat we in een nucleaire winter terecht komen met desastreuze gevolgen van dien, misschien moet dan de evolutie dan weer opnieuw en komen na duizenden jaren weer de eerste amfibieën aan land.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.994

Re: Invloed van oorlog op het klimaat

markos schreef: vr 04 nov 2022, 19:18 Er is de laatste 70 jaar zoveel energie opgepot in bommen granaten en atoomwapens, als we al die energie zouden aanwenden om global warming tegen te gaan, het binnen 10 jaar op gelost zou zijn.
Ik vermoed dat we heel snel door de energie van die bommen en granaten heen zouden zijn. Een paar dagen, hooguit. Waarbij nog steeds CO2 gevormd zou worden. Dat helpt niet.

De energie in kernwapens zou wel bruikbaar zijn maar voor zover ik weet is er geen gebrek aan brandstof voor kerncentrales, eerder aan kerncentrales zelf om het te kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 287

Re: Invloed van oorlog op het klimaat

Ja daar heb je gelijk in, ik doelde ook meer op de kernwapens die dan weer voor brandstof gebruikt kunnen worden in centrales.

Reageer