Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Na ruim 20 jaar is vandaag het moment gekomen dat ik Wetenschapsforum overdraag aan een nieuwe beheerder: Ramzi. Hij heeft veel energie en ideeën om Wetenschapsforum verder te versterken, zodat het duurzaam een mooi platform zal blijven om kennis uit te wisselen en elkaar te inspireren.

Opbouwen van Wetenschapsforum was een groot avontuur: In 2003 waren de eerste 20 bezoekers vrienden en bekenden. Ik herinner me het moment nog goed dat de eerste "vreemde" op het forum kwam, net als het moment dat we voor het eerst een gebruiker vroegen om moderator te worden. Ik had iedereen voor gek verklaard die toen tegen mij had gezegd dat de bezoekersaantallen op zouden lopen tot 300.000 per maand. Maar wat was het bizar om samen met een groep geweldige betrokken gebruikers en diverse vrijwilligers te komen tot het forum zoals het er nu staat. De pieken die me het meest voor ogen staan waren stuk voor stuk met hen: het gevoel van succes na een grote migratie van de forumsoftware, de mooie gesprekken op bijeenkomsten en kritische vragen op de sommige bizarre berichten. Daarnaast waren er natuurlijk ook dalen, bijvoorbeeld in de vorm van servers die er soms midden in de nacht mee ophielden en een incident waarbij bijna duizenden berichten verloren waren gegaan. Al met al heeft het forum veel vriendschappen opgeleverd, maar natuurlijk ook heel veel blije gebruikers, die elkaar onvermoeibaar blijven helpen met antwoorden en kritische vragen.

Om Wetenschapsforum verder uit te bouwen komen er in de naderende periode ongetwijfeld diverse veranderingen met de frisse inzichten en energie van Ramzi. Toch hoop ik dat 1 ding niet zal veranderen, namelijk hoe iedereen hier met elkaar omgaat. Want die open en helpende houding is en blijft goud waard.

Ik wil iedereen bedanken die zich de afgelopen 2 decennia heeft ingezet voor het forum, zowel de vrijwilligers als alle gebruikers die hun kennis en tijd ter beschikking hebben gesteld. Zonder jullie waren we nooit zover gekomen! Daarnaast wens ik Ramzi veel succes de komende tijd, ik vertrouw erop dat het forum nog lang een plek zal blijven waar veel mensen elkaar kunnen helpen en inspireren.

Groeten en wie weet tot ziens (of typs natuurlijk!)

Berichten: 638

Re: Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Geweldig bedankt voor je enorme inzet, Miels.

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Je/jullie mogen er trots op zijn dat jullie gezorgd hebben dat er een antwoord was op n wereld vol vragen!
Top gedaan Miels, en bedankt voor álles!
Mvg John vd Post

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Dank je Miels, voor je enthousiasme en energie. Ik ben al een tijd geleden afgezwaaid, maar denk met veel plezier terug aan die tijd. Alle al de eerste stappen van een zekere moderator als (tv-)presentator mogen aanschouwen was goud waard.

Berichten: 10

Re: Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Erg bedankt voor het in stand houden van deze forum middels overname Miels...en natuurlijk ook voor alle gebruikers voor het delen van de informatie...succes voor in de toekomst Miels...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Dat avontuur herinner ik mij heel goed. Wat een inspirerende tijd was dat. Toen ik er middenin stond en deel uitmaakte van het team heb ik zoveel mooie dingen meegemaakt. Neem de team bijeenkomsten bij mij en mijn familie thuis, waarbij we allemaal tot diep in de nacht ouwehoerden over van alles en nog wat en poker speelden. Om vervolgens de volgende ochtend in een deuk te liggen over de teamleden die chagrijnig meldden dat ze sinds 4.00 uur geen oog meer dicht hadden gedaan vanwege, ik citeer, de "***".

Of die bijeenkomst op een andere locatie waarbij we één van onze teamleden, die op die dag de quiz heel professioneel verzorgde om ons bezig te houden, vertelden dat hij iets moest doen met zijn bijzondere talent om ontzettend gecompliceerde zaken te kunnen verduidelijken aan mensen die er echt helemaal niets vanaf weten. Hetgeen hij deed. Zie ook de reactie van Lala hierboven.

Ik herinner me inderdaad ook falende servers en dat "incident" dat je noemt (dat was wel heftig), maar hoe mooi is het dat al die zaken er uiteindelijk nooit toe hebben kunnen leiden dat dit forum uit de lucht moest. Het is toch maar, met vereende krachten, telkens weer gelukt om dat soort gebeurtenissen te boven te komen. Onder jouw bezielende leiding.

Mijn actieve tijd bij dit forum is een heel belangrijke en bijzondere tijd voor mij geweest en ik wil jou bedanken Miels,voor je rol die je daarin hebt gehad en het vertrouwen dat je mij, haast onvoorwaardelijk, hebt gegeven.

Ik wens je heel veel succes met alle uitdagingen die je nog wilt aangaan, en die die je al hebt. Take care!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Nieuwe beheerder voor Wetenschapsforum

Haha, fantastisch, ik zie dat in mijn reactie hierboven een woord automatisch is gecensureerd. De oorzaak dat de teamleden sinds 4.00 uur niet meer konden slapen waren vogels. Ik had het woord "k_u_t_vogels" geciteerd. Ja sorry, het is een citaat. Ik kan wel "rotvogels" schrijven, maar dat was niet wat er gezegd is.

PS: blijkbaar helpt het toevoegen van wat "underscores" om de automatische censuur te omzeilen. :-)

Reageer