Dode zone

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.549

Dode zone

Wonderlijk: aan de linkerkant van de webpagina van wetenschapsforum is een zone waar de cursor hyperlinks nooit detecteert, als ik de browser Chrome gebruik op computers op mijn werk. Alleen bij de wetenschapsforum-website. In de afbeelding heb ik die dode zone gemarkeerd met een rode rechthoek. Bijvoorbeeld de titel "Vraag m.b.t. kwadratische formule" is een hyperlink, maar als de cursor boven "Vraag m.b.t. kwa-" zweeft dan wordt de link niet onderstreept, en klikken heeft geen effect. Maar als de cursor boven "-dratische formule" zweeft dan wordt de link wel onderstreept, en klikken werkt dan wel.

Die dode zone doet zich alleen voor met de browser Chrome bij de computers op mijn werk, niet met Edge. Bij mijn laptop thuis bestaat het probleem niet, met Chrome noch Edge.

dodezone.png

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.989

Re: Dode zone

Dat heb ik eerder ook gezien, op mijn desktop.
Ik wilde kijken of het nog zo is. Op mijn desktop heb ik het probleem niet, op de laptop wel.
Verschil is dat ik, op het grotere scherm van de desktop, een grote witte marge links heb, waar een eventuele dode zone niet opvalt. Als ik het browservenster minder breed maak (niet schermvullend) dan zie ik ook op de desktop die dode zone.
Browser in alle gevallen Chrome.

Berichten: 866

Re: Dode zone

Dan zal het een combinatie zijn met die browser bij firefox nergens last van.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.989

Re: Dode zone

Net even geprobeerd. Bij Firefox treedt het ook op. Bij Edge niet.

Berichten: 866

Re: Dode zone

welke besturings systeem?
ik heb win 10 en 11 beide 64 bit

Berichten: 866

Re: Dode zone

mogelijk een conflict met de advertentie die er staat als je niet schermvullend heb ingesteld?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.989

Re: Dode zone

Inderdaad, adblocker uitzetten en het probleem verdwijnt.

Reageer