Een bakvorm versnel element mengsel

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Een bakvorm versnel element mengsel

Beste,

Ik wil in een zakje brood bakken in mijn oven, waneer ik de zakje open/knijp dat het mengsel zich er in mengt en een brood vormt, de vraag is nu wil ik het 10min laten staan tot het rijst. Of is er een formule waneer ik het direct in het oven leg dat de proces door het heet lucht/vuur een perfecte vorm wordt

- het mengsel bij het knijpen

- het duurtijd (rijsen) verkorten of niet

- dit gebeurt allemaal in het verpakking zelf

Met vriendelijke groetten
Mikail Arslan.

Berichten: 866

Re: Een bakvorm versnel element mengsel

Als je direct na het mengen wilt bakken moet je een rijstmiddel gebruiken dat op een andere manier werkt dan gist.
bijvoorbeeld bakpoeder dit zorgt voor luchtigheid door het toevoegen van warmte zonder te moeten wachten.

er is wel verschil in geur smaak en structuur van het brood ten opzichten van een brood gemaakt met gist.

Berichten: 3

Re: Een bakvorm versnel element mengsel

Beste Boertje125,
Bedankt voor je snelle reactie, “bakpoeder” en “water” en natuurlijk het “meel” in het verpakking zelf.

-Ik denk dat het “water” gedeelte moet worden gevuld,

Nog andere suggesties of ideeën zijn altijd welkom!
Mvg- M.Ars

Berichten: 866

Re: Een bakvorm versnel element mengsel

Als alles reeds bij elkaar moet zitten dan moet het ook gemengd zijn tot een deeg voordat je het in een verpakking doet
ongemengd het water bij het mengsel doen om het zo te bewaren en later middels kneden te mengen gaat m.i. nooit een brood worden.
brood moet intensief worden gekneed om het water goed te verdelen door het deeg.

Deeg in een verpakking is gewoon te koop voor bijvoorbeeld pizza (tante fanny)
pizza deeg is in de basis witbrood deeg met een klein beetje olie.

Berichten: 3

Re: Een bakvorm versnel element mengsel

Ja daar zit ik mee dan, word het denk ik geen goed brood,
Daarom vroeg ik mij af zijn er oplossingen voor dit soort mening, want ik zou heel graag kleine of medium vierhoek verpakkingen willen ontwerpen waarbij het ingrediënten al er voren er in zit en met een behulp van // dat het tot een vers brood word.

Naar het gelezen van jullie ervaringen,
Is het beter dat het verpakking na het kneden toch 10min te laten staan…

Mvg-
M.Ars

Reageer