Quoten

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Quoten

Het valt me op dat er nog steeds zo ontzettend veel fouten worden gemaakt bij het quoten. Persoonlijk vind ik dat erg vervelend omdat het verkeerd quoten discussies onoverzichtelijk maakt.


Als iedereen nu eens bij het quoten de naam van de "gequote" gebruiker betrekt, en let op begin en eindcodering zodat quotes niet "los" komen te hangen, dan komt dat de leesbaarheid van de tekst en de duidelijkheid over wie wat geschreven heeft ten goede en bespaart mij (en anderen) en hoop uitgezoek en aanpassingen.


http://www.wetenschapsforum.nl/faq.php?mode=bbcode#5
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Quoten

Om nog even aan te vullen met:

Kijk als je gepost hebt of het goed gegaan is, zo niet dan is er vaak nog tijd zat over om de fout op te sporen en te wijzigen (met de knop 'wijzig' uiteraard).

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Quoten

Nog beter dan 'wijzigen' is de voorbeeld knop. Druk hier eerst op om te zien wat je zou posten, als je je bericht zo laat. Op deze manier is het makkelijk om code te controleren. Tevens heb je niet het probleem dat wanneer iemand meteen op jou reageerd, dat je dan niet meer je post kan wijzigen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.276

Re: Quoten

Als ik reageer op een volledig direct voorgaand bericht dan vind ik het overkill om te quoten. Ik neem aan dat iemand die mijn bericht leest, ook al op de hoogte is van de inhoud van het vorige bericht.


Als ik reageer op een deel van het direct voorgaand bericht dan knip ik dát stuk eruit, plak het in mijn bericht en paats het tussen quotes. Ik vind het overkill om daar ook de naam van de schrijver bij te noemen. Ik wil alleen maar op die uitspraak reageren, niet op de persoon.


Als ik in één bericht meerdere personen aanhaal, dan plaats ik de namen er wél bij.


Als ik topics doorlees en ik moet dan door

Code: Selecteer alles

pietje zei:


      Quote:


              Klaasje zei:


                        Quote:


                               Marietje zei:


                                           Quote:


                         reactie Klaasje op Marietje


         reactie Pietje op Klaasje


reactie Truusje op Pietje
dan gaat het me ook een beetje duizelen


En als je de quoteknop gebruikt krijg je automatisch alle codes en plaatjes mee. Dat reageert heel vlot, quote hele bericht, niks wijzigen, één regeltje reactie eronder. ("vind ik ook!") Typisch iets voor luie forummers, en de lezer wordt doodmoe van de ballast.


En áls je dan je lezer niet met ballast wil confronteren wordt het niet zelden een heel gepuzzel om die codes in orde te krijgen nadat je de ballast weggeknipt hebt.


Kortom, ik vind dat er ook regelmatig tevéél van die Quote-codes gebruik wordt gemaakt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Quoten

Dat er ook teveel gequote wordt ben ik met je eens (sorry voor de late reactie). Hier een voorbeeld van onoverzichtelijkheid, die daaruit voorkomt, maar ook het niet vermelden van de naam van de auteur van de deelquote draagt daaraan bij: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...d=215263#215263


Als ik reageer op een deel van het direct voorgaand bericht dan knip ik dát stuk eruit, plak het in mijn bericht en paats het tussen quotes. Ik vind het overkill om daar ook de naam van de schrijver bij te noemen. Ik wil alleen maar op die uitspraak reageren, niet op de persoon.
Daar zit ergens wel wat in, maar niet iedereen leest de topics van voor tot achter door. Op het moment dat je een deel quote, is het handig voor anderen als daar een naam bijstaat zodat ze de volledige post terug kunnen vinden als ze dat willen. Het gebeurt bovendien ook dat stukjes tekst gewild of ongewild uit hun volledig verband worden gerukt en dan is het prettig als het mogelijk is om snel de context terug te kunnen vinden. Vooral in lange topics.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Quoten

Het gebeurt bovendien ook dat stukjes tekst gewild of ongewild uit hun volledig verband worden gerukt en dan is het prettig als het mogelijk is om snel de context terug te kunnen vinden. Vooral in lange topics.


De context is terug te vinden door de zoekoptie 'ctrl + F'. Hier kan je de gequote tekst invoeren en snel terugvinden waar deze tekst allemaal voorkomt, dus ook het orginele bericht.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Quoten

De context is terug te vinden door de zoekoptie 'ctrl + F'. Hier kan je de gequote tekst invoeren en snel terugvinden waar deze tekst allemaal voorkomt
Toch vind ik quoten handiger: Als een topic zich over meerdere pagina's uitstrekt blijf je anders bezig met zoeken!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Quoten

Toch vind ik quoten handiger: Als een topic zich over meerdere pagina's uitstrekt blijf je anders bezig met zoeken!


Dat is ook zeker makkelijker. Mocht het toevallig voorkomen dat een quote uit z'n verband wordt gerukt, dan is het op de 'ctrl + F' manier de context gewoon snel terug te vinden.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Quoten

Miels schreef:Toch vind ik quoten handiger: Als een topic zich over meerdere pagina's uitstrekt blijf je anders bezig met zoeken!


Dat is ook zeker makkelijker. Mocht het toevallig voorkomen dat een quote uit z'n verband wordt gerukt, dan is het op de 'ctrl + F' manier de context gewoon snel terug te vinden.
Goede tip. :)
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Quoten

Als ik reageer op een volledig direct voorgaand bericht dan vind ik het overkill om te quoten. Ik neem aan dat iemand die mijn bericht leest, ook al op de hoogte is van de inhoud van het vorige bericht.
Hier ben ik mee akkoord, maar het is me ook al overkomen dat er tijdens mijn post, iemand tussenkwam. In dat geval plak ik er achteraf voor de duidelijkheid nog de quote bij, waar ik op reageerde.


Ik zie ook regelmatig dat een volledige (soms lange) post gequote wordt, terwijl men maar op (bijvoorbeeld) één bepaalde paragraaf reageert. In zo'n geval moet je dan natuurlijk ook alleen díe paragraaf quoten, niet het hele bericht [rr]


Ten slotte krijg je vaak ook 'geneste quotes' te zien. Zelf haal ik voorgaande quotes meestal weg, tenzij deze echt vereist zijn voor het begrip van de reactie (óp de reactie die daar aan vooraf ging).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Quoten

Volledig eens met TD!, kan niet anders zeggen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Quoten

met betrekking tot command+f


Is het mogelijk om het pagineren van een topic te beperken?


Kan ik ergens aangeven dat ik bijvoorbeeld de laatste x<500 posts op 1 webpage wil hebben?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Quoten

Niet met PHPBB
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer