Geraak ik ooit op de maan?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Berichten: 12.262

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Nuclear afval lanceren? Dan moet je ergens wel goed gek zijn - als er daarbij iets misgaat bedelf je met wat pech een compleet continent onder de rotzooi. Zolang dingen nog met raketten de ruimte ingeschoten worden zal dat nooit heel veilig zijn - er zit gewoon teveel energie in een te klein pakketje om het helemaal failsafe te maken.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Als de techniek ver genoeg gevorderd is om goedkoop naar de maan te vliegen, zou men daar best onze nucleaire afval dumpen. Het ligt er veilig en ver van ons bed.
Daar ben ik het niet mee eens, om 3 redenen eigenlijk:

- Als we ons nucleair afval op de maan dumpen en er valt op die plaats een meteoriet in dan vliegt de radio-actieve straling de ruimte in en dan pas zitten we in de problemen.

- Ten tweede: we moeten ons nucleair afval dan al eerst op de maan krijgen, daarmee wil ik zeggen veilig buiten onze dampkring en dat kan men ons niet garanderen.

- Tenslotte ik vind niet dat we andere planeten/manen moeten bestoken met onze vuiligheid, als we die zelf kunnen maken moeten we er maar zelf een oplossing voor vinden (daarmee bedoel ik op onze planeet).
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Berichten: 751

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Als er al radioactief afval de ruimte in zou worden gestuurd, is de beste plaats om het naar toe te sturen de Zon.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Zoeken op kernafval + zon geeft je daar genoeg topics over die uitleggen waarom het niet bepaald kosten- en energie-efficiënt is om kernafval naar de zon te sturen.

Terug on topic dus maar? :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 751

Re: Geraak ik ooit op de maan?

Ger schreef:Zoeken op kernafval + zon geeft je daar genoeg topics over die uitleggen waarom het niet bepaald kosten- en energie-efficiënt is om kernafval naar de zon te sturen.

Terug on topic dus maar? :D
Oké. Maar de Zon is wel de veiligste plek om nucleair afval te dumpen; niet de Maan.
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Reageer