Verband tussen de limieten van spiermassa en spierkracht

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2.504

Verband tussen de limieten van spiermassa en spierkracht

Ik vraag me af wat het verband is tussen spiermassa en spierkracht, en tevens hoe de limieten van beide concepten elkaar beïnvloeden.

Ik bedoel vooral bij mannen en doel specifiek op bodybuilders of gewichtheffers.

Als dat eens voorkomt op de olympische spelen ofzo, kan het af en toe voorkomen dat iemand met een kleiner gestalte en kleinere spiermassa toch meer gewicht kan torsen dan een persoon met meer spiermassa.

Is de toename van spiermassa en spierkracht dan niet verbonden?
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Verband tussen de limieten van spiermassa en spierkracht

Helpt dit je verder?

Vergeet ook niet dat er verschillende vezels zijn: die van een marathon loper en die van een sprinter zijn niet te vergelijken.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2.504

Re: Verband tussen de limieten van spiermassa en spierkracht

De 3 factoren bieden de uitleg die ik zocht.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer